Noen som skal til Tignes sesongen 10/11?

Kerimo

Ny medlem
Ser det er noen som skal til Val d'isere, men lurer på om det er noen som har tenkt seg til Tignes, eller vet noe om hvordan det er å være der en hel sesong? Er det en spesiell grunn til at folket her ser ut til å velge val d'isere fremfor Tignes?

Jeg kunne tenkt meg en sesong i området...

Jag kommer att spendera säsongen i Tignes tillsammans med några vänner! Val D' verkar ju vara rätt mycket livligare än Tignes, kanske är det en anledning till att fler väljer att åka dit.. Men Tignes verkar gott och väl erbjuda allt man behöver i byn samtidigt som det är lite billigare att bo där än nere i Valdi.
Någon mer som ska bo i Tignes i vinter?

Största och kanske enda anledningen till att välja valdi är att det är MKT mer fart på kvällarna! Tignes är ett givet val enligt mig om ni vill åka mkt!! ni kommer att ha det super!
Kanske ses! hade!

Jag ska också till Tignes i vinter. Jag har jobb och boende klart och ska servera på för Langley. Det blir min första säsong och första skidresan utanför norden så jag har väl ingen tung erfarenhet men är redan fett laddad och förväntansfull. Jag åker ned själv men räknar med att det finns mycket gött folk där nere att hooka up med.

offtopic: är rätt ny på freeride och vet ej hur man quotar och när man förväntas svara i gästboken/ i tråden

Jag skall också till tignes med langley i vinter och då jobba som kock. Det blir även för mig min första säsong och jag är sjukt taggad! Hoppas på att det blir ett riktigt soft gäng.

Nu blir det sasongande, najs :-)

Jag har just lyckats ljuga till mej lite jobb i Tignes och letar nu boendepolare eller en extra sangplats. Nagon snall sjal darute som vet nagot, har en systers pojkvans kusins polare som kanske kan hjalpa till? Alla rad och tips ar mkt uppskattade.

Aker telis nastan lika bra som jag lagar mumsig mat, och da ar jag grymt bra pa och laga mat ;-)

mejla garna till joelengwall@hotmail.com

Bitte tack, pa forhand lixom

Tillbaka
Topp