Nordica Beast

Nordis82

Ny medlem
Nordica Beast
Tjena, är det ngn som har testat Beasten i puder? Har lite svårt och tro att en frammonterad skida är bra i puder. Tacksam för svar! Micke

Nordica Beast
man kan mittmontera bindningen på istället för att frammontera. då blir skidan mer allround och det vinner man på både utanför och i parken... det blir stabilare

Nordica Beast
Ok, nu är jag kanske är gammal och helt efter... men sitter inte en "frammonterad" bindning bakom en
mittmonterad, men framför en traditionell montering? Och om mittmonteringen skulle sitta bakom en
frammontering skulle ju en frammonterad bindning sitta framför skidans mitt, och därmed ha mer skida
bakom, än framför sig. Mystiskt... :)

Nordica Beast
tje. jag är en stolt ägare af ett par nordica The Beast. det är ju framförallt en pistskida som är twin tippad jag tycker att den funkar skitbra i pudret! jag den mittmonterad! JÄTTE HÄRLIG ÖVERALLT! utom i parken då den känns för tung.

Nordica Beast
Mitt tipps om du ska köra fluff är att montera den lite längre bak än markeringen på sidan. jag har kört lite över ett år på mina beast92 och skaffade mig nyligen ett par till som skall monteras 5cm bakåt jusst av denna anledning. men nog funkar den bättre än en ickefluffis i fluffet. Måste även säga att jag upplever den som LÄTT! (1918g/st) fast ja åker juinte park men dock så hör skidna till de lättare av de med liknande bredd kankse Geto som har en tung bindning?

Orginalmonteringen är 4cm bakom sikdans mitt som även är skidans tyngdpunkt, midjan ligger faktiskt ytterligare 3.5cm bak ialf på de två ex jag har och som jag förstått det skiljer sig inte mina i nått utöver grafik mot dagens The Beast.

mina är fö. 177cm

Tillbaka
Topp