Nordica Supercharger Enforcer

Har varken känt på dem eller åkt på dem. Jag har dock läst testet i Brant, där de fick ett mkt gott omdöme. Om du inte läst det, så gör det. Det kan ge dig ett hum om hur skidan är. De säger att portåkrare som sadlat om till OP åkrare kommer älska den, så jag misstänker att det är en hård och vridstyv skida med storslalom karaktär. Mer än så här kan jag inte tillföra till denna tråd.

Hej jag har ett par, har dock inte testat de än men efter jag läste testen i Brant så verkar den vara klipt & skuren för mej :-) är just en sådan som har tävlat men åker nu mera utanför pisten än i. Det jag kan säga om skidan är att den verkar just styv (har inte klämt så mycket på feta skidor men om jag jämför med mina storslalom skidor som är ett par equipe 10 och känns faktiskt styvare.) Längtar som ett barn att få provköra skidorna he he

Härligt härligt! Du skriver väl en lång och genomtänkt recention om den? Är väldigt nyfiken på den! Även jag längtar som ett barn att få testa mina nya skidor, ett par Dynastar legend pro rider. De känns också styva och fartstabila. Hoppas du trivs med din skida! Jag ska hämta mina från udens sport här i gbg imorgon, jag har tagit ledigt hela dan. Hehe.

Härligt härligt! Sitter här med mina legend pro som mäter en mm mindre än dina i midjan. Hämtade den idag. Jag är barnsligt förtjust!

Någon testat denna skida än eller har mer info att dela med sig av angående Enforcern?
Är det någon som kan förmedla vad tidningen Brant sa om denna skida i sitt test?
Skall ev. snart lägga ett par i kundkorgen......:D

Var inne och kände lite på skidan och till min stora förvåning upplevde jag den som relativt mjuk. Dock så var det den korta varianten, den hade en brutal twin tip. Jämfört med mina Dynastar legend pro så var skidorna mkt mjuka. Men de var vridstyva som attan, så de tål nog höga farter och brutal åkning.

Tillbaka
Topp