Nordicas Enforcer vs Movement Goliath vs Dynastar

streimert

Medlem
Hej jag behöver lite tips igen (efter min tidigare tråd) angående val av offpistskidor för nästa säsong.

Jag är 183cm lång och väger ca 85kg och åker med kraft.
Har ett par mantra från 2007 (191cm) som jag gillar,, men känner att dom är samtdigt väldigt styva när det är lite mjukt och så är radien lite väl lång för carving storsväng de gånger man är där. Gillar åka med fart och mellan stora till stora svängar,,, och ibland skog,,,
Vad jag har hört så är den nya mantra som fjortårets, lite mjukare än 2007 och mer skärning medan Pron är helt ny med andra mått och en mjukare nos..

Sen fick jag även upp ögonen för Nordicas Enforcer och Movement Goliath (184cm längd) eller Sugar Daddyn.

Är det någon som katogorisera in dom o beskriva dom?? Rent dimesnionsmässigt behövs inte,, men hur skidan upplevs i olika förhållande?? Vad talar för o emot?? Hur mkt väger dom etc??

Tack på förhand

Har testat enforcern i 18x ( vad den nu kommer i) och movement goliath (dock 191 varianten).
Just då körde jag själv på b-squad pro 189 och var van vid plank.
Testade först blowern i längsta längden. Riktigt lekfull trots 110mm under foten. Sjukt kvick i pisten (mkt bra grepp) och kollade sen på enforcern som jag tänkte skulle vara en än mer lekfull och ännu kvickare. Men så vare inte. Kvicka...visst men riktigt plankiga kändes dom (värre än b-squad) och inga roliga alls att kötta pisten med. Så dom får ett lågt betyg av mig iaf.

Goliathen som jag testade kändes nästan lika stabil som en bsq men med mer sväng och mer liv. Bra grepp, lätta och inte alls så jobbiga att häva runt i trånga partier som jag trodde. Jäkligt fin skida.
Så om känslan är densamma fast att den är än mer kvick i 184 än 191 så skulle väl det vara den skidan jag skulle köpt om jag vore du. Mvmnt laggen är dessum jäkligt snygga...och det skadar ju inte :D

Tackar så mkt,, har redan varit o där o spanat..

Men kommer det vara någon skillnad på åretsskida tro??Annars är det bara att klippa till..
Har sett på US sidor att där kommer en variant som heter Golitah Sluff som är andra längder (kortare) men vad jag kan tro är samma annars,,,

streimert sa:
Tackar så mkt,, har redan varit o där o spanat..

Men kommer det vara någon skillnad på åretsskida tro??Annars är det bara att klippa till..
Har sett på US sidor att där kommer en variant som heter Golitah Sluff som är andra längder (kortare) men vad jag kan tro är samma annars,,,
Ja de kortare längderna kommer heta sluff medan den nya goliathen kommer att vara 193 ist för 191....enligt PowderMag.

Men kommer flex etc vara samma tror du?? Har man ändrat konstruktionen??
För det är ju köp lägge på dom på telemark p...

Mkt intressant, är ute efter i princip samma lagg, men har även sneglat en del på BD Zealot. Den verkar dock stel som en fryst fiskpinne och lite livlös.
Ingen som testkört den? Kollade på recensioner och det var bara en person som skrivit nåt, Har även letat på nätet men inte hittat mkt, lite grann på TGR dock...

Angående Movement kolla med Patrik_L då har är team åkare för dom..

//H

Tillbaka
Topp