North Face Base Camp Duffel bag

Thullan

Medlem
Tja är det någon här som har några erfarenheter av Base Camp Duffel-bagarna från The North Face? Är jäkligt sugen på att köpa en men vet inte om jag ska ha den lilla (70L) eller den mellanstora (90L). Vad har du för storlek, vad använder du den till och är den lagom för det?

Själv vill jag ha den till weekendresor men även om man ska bort en vecka på vintern eller liknande. Snowboardboots brukar jag ha i boardbagen så dom behöver inte få plats i väskan, bara allt annat. Tacksam för input, dom är rätt dyra ändå så jag vill inte köpa fel storlek.

Grym väska..helt enkelt

Köp så stor som möjligt...då får du med dig även dom onödiga prylarna som du måste lämna hemma om du har en för liten väska...skönt o kunna lägga upp allt man vill ha med sig på bordet o sen bara skyffla ner det i väskan o inte behöva stuva ner grejerna...jag har haft min 6-7år..o använt den mycket o den e fortfarande i bra skick.

En nackdel med den största är dock att den rymmer så mycket fullastad att den bilr jobbig att lyfta...

Bärsystemen e väl inte det bästa...om man säger så...men det funkar i alla fall o det e rätt skönt att kunna slänga upp denpå ryggen så att man får händerna fria...

Hej, och tack för tipsen! Jag blev så otålig så jag gick och köpte 70-litersstorleken direkt efter jobbet idag.

När jag åker till fjälls har jag alltid boardbagen med mig som sagt och där går jackor, boots och sånt ner, så duffelbagen behöver nog inte vara så enorm som jag först tänkte. Ska man ut och segla eller liknande på sommaren har man ändå nästan bara med sig ett par badbrallor, sovsäck och en handduk.

Jo den verkar jäkligt stadig, och bärsystemet var tydligen nytt för i år. Med tanke på att det främst är en bag och inte en ryggsäck så tycker jag det verkar helt ok. Ska nog sova med min nya väska i sängen i natt :)

Tillbaka
Topp