November. Weekend i Engelberg. Boende?

mgbgt66

Aktiv medlem
Det verkar som att jag ska till Zürich på tjänstsresa i Nov. Skulle ju passa bra med en avstickare till Engelberg:P Kan någon tipsa om boende, liftnära och rimligt pris. Det verkar som att det är hyffsat enkelt att ta tåget från Zürich till Engelberg men tips är välkomna!

fan va sugen man blev på att ta en weekend såhär innan säsongen börjar:P speciellt när man såg bilderna från engelberg här på freeride:D

va i kontakt med skilodge igår, de bygger om fram till 19e november

nån som kan rekommendera billigt boende från nu på måndag till lördag? Bästa (läs billigaste) jag hittat än så länge är Bellevue Terminus Hotel Engelberg

Senast ändrad:
Stängt! Attans...Nått annat ställe som kan rekommenderas i så fall? Andermatt? Vad kan var öppet i Nov? Jag hade tänkt at åka skidor 13-15 nov sen är det jobb....

Dags för lite feedback...

Jag hamnade i Andermatt 2:a helgen i November. Flyg till Zürich och vidare med tåg till Andermatt. Mycket smidigt. Hade bokat boende i Andermatt, CHF 45 inklusive frukost. Rent och fräscht. Lördag morgon tuffade jag mot kabinen och redan på vägen upp träffade jag en annan svensk telemarksåkare som jag slog följe med. Självklart var det begränsat med backar öppna (typ 1...) men en fantastiks skiddag med extremt bra väder. Sedan öl och pizza på Speycher (?). På Söndag anslöt en kompis från Basel för ytterligare en bra dag på fjället. Söndag kväll var däremot folktomt i Andermatt...Nästan spökligt. Måndag morgon mot Zürich och jobb :-(

Jag kommer defintivt tillbax till Andermatt! Måste uppleva hela Gemstock!

Tillbaka
Topp