NS/FR bygge i Bohuslän

twingate

Medlem
NS/FR bygge i Bohuslän
(Det här är lite korspostning från andra forum (Happy, Swebikers och Pinkbike) men täkte att det kanske finns fler som är intresserade)

Håller på med ett litet stigbygge i norra Bohuslän, ca 20 min norr om Uddevalla. Till att börja med bygger vi en flowig NS stig om ca 1000m över 140m fallhöjd, men i tillägg till det mera tekniska klassiska NS grejer. Området tillåter ganska många olika spår så allteftersom bygger vi nog mer. Bra jordmån så kommer bygga en del större dirthopp längre ner.

Här är lite bilder från projektet hittills.

Början:

Ner mot coaster bermen:

Coasterbermen under byggnad:

Färdig:

Kicker till boomerang till table till drop. Eller vad man nu ska kalla det...

Uppfart (under byggnad) till drop 2:

En väldigt lång skinny:

NS/FR bygge i Bohuslän
Även fast jag är någon inbiten cyklare så såg de där grymt ut!!!

NS/FR bygge i Bohuslän
Det där ser grymt ut. Trodde att jag var den enda freeridern kvar i Sverige ;) Dem flesta jag åker med kör bara DH race. Dvs de vågar fan inte hoppa alls.

Jag bor just nu i Östersund, men under sommarn i Stockholm men jag får ju lust att sätta mig i bilen och köra ner till er under sommaren.

NS/FR bygge i Bohuslän
Swedish-banana sa:
Det där ser grymt ut. Trodde att jag var den enda freeridern kvar i Sverige ;) Dem flesta jag åker med kör bara DH race. Dvs de vågar fan inte hoppa alls.

Jag bor just nu i Östersund, men under sommarn i Stockholm men jag får ju lust att sätta mig i bilen och köra ner till er under sommaren.
Tycker jag verkligen att du ska göra! Hör av dig frammåt det blir av.

NS/FR bygge i Bohuslän
Asgrymt! Var, var??? Färgelanda? Munkedal? Min bike och jag dreglar redan! Finns intresse är det inte omöjligt att fixa lite liftburen DH/FR-åkning i Dalsland, 60 min norr om U-a.

NS/FR bygge i Bohuslän
Daniel-LAB sa:
Asgrymt! Var, var??? Färgelanda? Munkedal? Min bike och jag dreglar redan! Finns intresse är det inte omöjligt att fixa lite liftburen DH/FR-åkning i Dalsland, 60 min norr om U-a.
Närheten av Dingle. No dig - no ride så om du vill hojja så kom å bygg :) PMa isf.
Liftburen cykling voreju kul men om det är ett större projekt så behövs en del organisatiopn och lite investering. Snackar gärna mer om detta.

NS/FR bygge i Bohuslän
twingate sa:
Närheten av Dingle. No dig - no ride så om du vill hojja så kom å bygg :) PMa isf.
Liftburen cykling voreju kul men om det är ett större projekt så behövs en del organisatiopn och lite investering. Snackar gärna mer om detta.
I'm in! Närheten av Dingle låter kalas, c:a 15 min fr. mina hemtrakter.
Jag är med och gräver!

Liftburen åkning finns att tillgå i Åmåls skicenter (Högheden), såvida vi är några stycken. Kräver såklart att man pröjsar någon typ av liftkort. Det finns några grävda hopp (med grävmaskin) som går att använda samt ett trähopp.
Låter som vi kanske kan skapa ett "joint venture" med win-win situation!

NS/FR bygge i Bohuslän
Hej
Min 12 åriga pojk letar efter ställen där han kan köra downhill. Vi bor vid Henån, Orust, och har en del intressant terräng hemmavid men intresset för dh verkar svalt på orten. Vi blev väldans glada när vi såg den här tråden och undrar om det finns möjlighet att besöka platsen och gärna få träffa er som är flitiga och bygger. Kanske kan vi ansluta oss till er eller så får vi kraft att starta ett liknande projekt på Orust.

Tillbaka
Topp