NTN + Icelantic Shaman

NTN + Icelantic Shaman
Väntar med spänning på svar då jag förra vintern gick över till telemark och NTN. Alpinbindningen fick dock sitta kvar på Shamanen men får kanske överväga att byta det beroende på responsen i tråden.

NTN + Icelantic Shaman
Jag har inte testat Shaman med NTN, men däremot med alpinbindning. Den carvar rejält, men med lättsladdad bakände pga geometrin. Flytet i puder däremot är inget att skryta med i jämförelse med skidor med modernare shape. Jag tror att det blir liknande egenskaper oavsett bindning.

NTN + Icelantic Shaman
Såg att tråden inte var för gammal. så jag tänkte att jag kanske skulle kunna komma med nått.

Jag har kört BD O1 på mina shamaner 184 längden och jag kan säga att skidan överraskade mig hur väl den hantera telis åkning. Ang. Ntn kan jag bara anta att det bara blir bättre då ntn ska svara bättre än klassiska tele bindningar. Det är min uppfattning.

Jag kommer nog byta över till ntn så fort mina klassiska pjaxor blir utdaterad. För turer finns det absolut lättare skidor men f*n vad jag älskar shamanen i djup.snö branta sluttningar, ca 4000g (utan bindningar ) paret är inte hela världen heller.

Tillbaka
Topp