Matilda,
Jag Tror att REO har fel. De tidigare åren (sedan NTN kom till och med förra säsongen) så har Scarpa tveklöst varit bredast, Scott/Garmont smala & Crispi riktigt smala. (Jag fick kasta ett par Garmont som inte gick att ordna till och bytte till Scarpa TX Comp vilken går att trycka i plasten så att mina fötter passar. (TX comp verkar ha mer hållbar plast än TX Pro förövrigt). Tidigare har Crispi varit så smala att jag skulle ha fått gå upp två storlekar på längden för att passa på bredden och det går ju inte.
Jag såg för en vecka sedan säsongens 16/17 modell av Crispi EVO NTN WORLD CUP, den verkar till i år vara bred, möjligen bredare än Scarpa. Jag trodde inte att någon av Scarpa/Scott/Crispi hade ändrat sina läster men möjligen har Crispi gjort det, det får du kolla med generalagenten. Han som köpt dessa Crispi får skav på ovansidan av foten från dem men det betyder Inte att du skulle få det.
Testa Scarpa & Crispi är mitt råd. Jag har tryckt alla mina Scarpa hos Niklas på skifix i Boden. Alpingaraget kan säkert göra det också. I ditt fall råder jag dig att handla pjäxor hos en butik som kan trycka skalen och som håller på tills du är nöjd. Skifix gör det men du bor väl lite långt bort kan jag tro. Jag vet inte vad Alpingarget har för policy för detta, du får fråga dem. Att handla på nätet och betala en svensk butik för varje liten tryckning du vill få gjord lär möjligen bli dyrt. Detta givet att du har "väldigt" breda fötter.