Nu är min säsong förstörd!

Esset

Ny medlem
Hej

Jag åker som alla sköna typer bräda och gillar grovt fina offpister. Jag älskar puder och hatar allt som heter uppåkt pist. Jaja, nog om det. Jag var till farbror doktorn idag pga. handledsbesvär sedan 5-6 månader tillbaka. Jag trodde det var en stukning men det gick inte över, så när jag kollade upp det idag så fick jag veta att det var en fraktur på mitt båtben. Detta kommer medföra att jag måste operera handleden och de kommer att ta ben ifrån min höft för att fixa benet. Efter det kommer de att sätta i massa spikar och ett par skruvar och sedan gips över det i 4-6 månader. Utöver det så får jag inte anstränga handen på över ett halvår efter det. Det värsta av allt är att jag inte kommer under några omständigheter åka snowboard,skidor,skoter,cykla(hårt),motorcykel osv. eller ens spela innebandy på över ett halvår. Så vecka åtta kommer jag vara den mobbade typen som sitter hemma och umgås (super) med alla invandrare som inte kan åka skidor. Sedan är det ju så att all träning jag lagt ned på att träna upp vighet och rotationer i sommar är helt bortkastad.

Ha en trevlig vintersäsong, själv får jag väl gå i ide. =(

/Esset

du, inte för att jag tror att din doktor har fel, men har du hört med någon annan doktor. vissa har väldigt olika diagnoser. och en fraktur på båtbenet räcker det ibland att man lindar, ej gipsar, så länge det inte handlar om något allvarligare. dock så med tanke på att du haft skadan i 5 månader så kan benet ha förtvinat och då är det läge för en operation. men en åsikt från en annan doktor skadar aldrig.

Jo, jag ska kolla upp med en annan doktor, men jag tror det är ganska klart ändå. Benet är helt av och har nött bort 20% av det mot de andra så de måste göra en bentransplantation tyvärr.

polarn till mig hade samma skada när han lira handboll. gick och spelade ett helt år med skiten, till slut gick det inte och det blev operation. men livet tar int slut för det. .. lycka till... ( man åker väl inte med tummen?) .. lycka till i alla fall

Du kände inte att det var dags att kolla skiten efter 2-3 månader istället för att vänta 5-6 månader?

Har du testat att få tid för skiktröntgen i Uppsala? Där har du svaret, jag fick vänta 3 veckor innan jag fick tid hos husläkaren och sedan över en månad innan jag fick komma in på skiktröntgen.

shit asså :( ! att få sånna besked e inte roliga... hoppas att du kanske kan filma dina kompisar när dom åker!:)

men som jag jag sagt i andra trådar här på forumet, får är lurrviga djur som lever på gotland. Det är klart att du ska åka bräda i vinter. Finns det något bättre handledsskydd än stebhårt gips?

Våga vara olydlig!

exakt som jeppan sa.. man åker inte med handen men med höften åker man och har man då fått ta lite ben bitar därifrån så är det mest troligt så att den inte heller tål hur mkt påfrestningar som helst innan allt har läkt ihop ordentligt..

Fan vad tråkigt.:( Du får köpa på dej lite sällskapsspel och sedan hoppas på att tiden flyger iväg:) Lycka till nästa vinter(Y)

Du kan ju spela poker..? :P Det är väl en sport?? eller hålla på emd armbrytning

Ångest som fan! Därför du ska åka skidor och dumpa din äckliga bräda .. Köp en xbox360 när det kommer och lira en sjuhelvetes jävla mkt snowboardspel :)

Som sagt, dubbelkolla detta så det verkligen är brutet!
Har en polare som "bröt båtbenet" och var gipsad i 2 veckor. Då kom dem på att det inte alls var brutet. Han blev lite lätt skitsur på läkaren...

Mitt båtben är definitivvt brutet :P har sett röntgenbilderna så det är ingen chans att det skulle vara helt. Den benbit de kommer ta från höften är inte någon stor bit eftersom att båtbenet i sig är endast 1 cm långt. Problemet med just båtbenet är att det sitter så jävligt till och att det är det mest svårtläkta ben i hela kroppen.

otur, har själv brutit båtbenet men som tur behövde jag inte operera... hade gips i 3 månader... jag åkte skatebord och så med gipsad hand, det gick bra förutom att jag fick in och byta gips varanan vecka. men det är sånt man får ta...

ok stackare =(.. du får ta igen dej och åka extra mkt nästa sessong =). Jag kan offra mej och åka lite åt dej =P.. Hoppas du får det bra iaf !

Krya på dej !

Tillbaka
Topp