Nu e det dags för en ny bräda

falken85

Medlem
Tjenare
Nu e det dags för en ny bräda, ska försöka beskriva så bra som möjligt. Min nuvarande bräda är nybörjar brädan Salomon Shade 160, har varit mycket nöjd med den, dock e den väldigt sliten nu. Vill även ha en längre och styvare bräda. Vill gärna ha tips på vilken bräda jag ska köpa och var; Internet eller i Umeå.

Jag är:
Längd: 180 cm
Vikt: 80 kg
Skostorlek: 43-44

Har:
Bindning: Salomon S2
Bräda: Salomon Shade 160
Bots: thirtytwo (32) LASHED 10,5 44.5

Har åkt:
Ca 1 vecka om året i ca 10 år
1 säsong Chamonix

Kommer att åka:
Några veckor om året

Åker:
Pist + offpist

Pris:
Ca 4000 kr (bara bräda)

Coolt. Vi delar både likadana bindningar och boots :D

Rekommenderar dig till att kika runt på www.bluetomato.com, www.boardstore.se och www.junkyard.se och se om de har grejer kvar från rean.

Mitt tips faller på sapient coast ( http://www.objectiveride.com/matos22_6307.htm ). Den finns på boardstore, men jag kunde inte direktlänka därifrån.

Detta för att jag själv äger en Sapient Divide som jag är så sjukligt nöjd med (ägde en salomon substance innan). Framförallt för att brädan är bra mkt snärtigare och mer följsam än min förra, men fortfarande hård nog för att man ska kunna åka ordentligt i pisten med den också. Sapient Coast är samma bräda som Divide med skillnaden att Divide är WIDE.

Men som sagt, titta runt och se vad som intresserar dig! Finns oerhört fina fynd att göra på rean!

*edit*

Såg nu att jag inte läste ordentligt och du kanske borde rikta in dig på en lite hårdare bräda som e mer åk-inriktad om du e hardcore i pisten/offpisten. Coast är ju en blandning av både park och pist.

Tack för tipsen!

Teddo: Har ju gjort säsong i cham ;) finns ingen park där =( Fast det e klart brädan ska ju vara lite allround, vem vet det kanske blir lite park i framtiden… med den ska ha längden och styvheten för offpisten och pisten. Inte jätte sugen på en sharktail brädda…

Falken: Den är visserligen swallowtail, men vilken bräda i pisten! Den är som sagt baserad på Eliminatorn som är en Boardercrossbräda som är en kategori du borde snegla på, iaf för svenska förhållanden. Good luck.

Åker man inte på moms och tull när man beställer därifrån? Jag fick pröjsa 800 spänn extra för att lösa ut ett par bindingar från Bomber, skitkul.

Tittade lite på Forum, verkar schysta, men de har ju bara korta brädor. funderade lite på en Warrior, men den finns som längst som 160, hade velat ha iaf 162...

gå till Intersport och köp en Salomon transfer 160 ... den kostar 1500 spänn u och DET ÄR BILLIGT för en sån perfekr allroundbräda för dig :) 25,2 i midjan kanske blir snäppet smalt..

men titta gärna runt för på Intsersport där jag bor finns det massa tuffa demobrädor svinbilligt nu

(demo = har vart på olika utställningar och visats men aldrig åkts på)

jag e på G ner till Val Thorens och köpte in mig på en 160 transfer för att få lite bättre flyt och roligare åkning är med min korta parkbräda jag kör på nu..

peace

/Pinn

Jag har handlat därifrån, vet, frakten går på runt 800 kr, men registrerar du dig på sidan, får du det 25 $ billigare, ~ inte mkt, men alltid ngt ;p

Tipps:
Köp bindningar också, då sjunker frakt kostnaderna ( ok, blir inte mindre men IAF!! )

(((= Forum recon, ett par billiga bindningar, dom e sköna o duger... har blivit underskattade iofs (=

Tillbaka
Topp