Nu får det vara nog!

Nu får det vara nog!
JWester sa:
lugn nu....titta du på trådar som du gillar. och låt de trådar som du inte gillar vara. det är inte så jobbigt att trycka på "tillbaka"-knappen när man känner att innehållet i en tråd inte är något som passar ens personliga tycke och smak.
inget att hetsa upp sig för kanske...
Måste hålla med JWester.. Skit i å kolla på de tråkiga oseriösa trådarna.. Hur svårt kan det vara..

Nu får det vara nog!
ja vad man ska säga freeride är inte vad det varit. Det började väl med att den grymma "innelistan" författad av "Mes" slutade komma upp en gång årligen. Profiler som jcm mountain man ace dg slutade skriva och sen fortsatte det bara. här diskuteras inte längre huruvida det är fernet eller jäger man skall ha med sig mot toppen av aguillen innan det är dags för brantåkning och omp ompa musik, utan hur bagiga brallorna ska va för att representa i kläppen. Trodde bara jag blivit för gammal och nostalgisk för att hänga med i jibbgrejerna och allt det där men det kanske är moderatorer som fattas. hoppas iaf att forumet får sig en uppsving på sikt vore trevligt.....

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
alwaysCrash sa:
JWester sa:
lugn nu....titta du på trådar som du gillar. och låt de trådar som du inte gillar vara. det är inte så jobbigt att trycka på "tillbaka"-knappen när man känner att innehållet i en tråd inte är något som passar ens personliga tycke och smak.
för en gång skulle håller ja me Jacob.. måste man läsa hela forumen om man tycker de är skit? dom som skriver i dom forumen o har kul kan väll fan få ha de ?

/ H
bara det att det tar upp en massa plats på server o skit om folk håller på och skapar massa nya, onödiga trådar hela tiden... sen är det ju (enligt mig) väldigt irreterande om man t.ex. får för sig att gå in och kolla på "nya inlägg senaste dygnet/veckan", bara för att se om det finns någon ny, intressant tråd att läsa, och så är det bara en massa ogenomtänkta skittrådar där som inte gör någon nytta alls, utan bara irreterar en och som (oftast) är inlagda av någon person som är -15 år och "gangsterjibber"...
Detta leder ju till slut till att man till slut bara får upp sådana trådar om man kollar under "nya inlägg senaste dygnet/veckan", vilket jag tycker är ganska irreterande....
Inlägget kanske blev lite luddigt men vad fan klockan är ju 23.54 och jag 'r trött.... :P

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
monoski_kicks_ass sa:
alwaysCrash sa:
JWester sa:
för en gång skulle håller ja me Jacob.. måste man läsa hela forumen om man tycker de är skit? dom som skriver i dom forumen o har kul kan väll fan få ha de ?

/ H
bara det att det tar upp en massa plats på server o skit om folk håller på och skapar massa nya, onödiga trådar hela tiden... sen är det ju (enligt mig) väldigt irreterande om man t.ex. får för sig att gå in och kolla på "nya inlägg senaste dygnet/veckan", bara för att se om det finns någon ny, intressant tråd att läsa, och så är det bara en massa ogenomtänkta skittrådar där som inte gör någon nytta alls, utan bara irreterar en och som (oftast) är inlagda av någon person som är -15 år...
Detta leder ju till slut till att man till slut bara får upp sådana trådar om man kollar under "nya inlägg senaste dygnet/veckan", vilket jag tycker är ganska irreterande....
Inlägget kanske blev lite luddigt men vad fan klockan är ju 23.54 och jag 'r trött.... :P
mitt råd till dig är att hitta ett annat forum då och efterso du är trött, gå och lägga sig.
ska själv göra det nu nattinatt

Nu får det vara nog!
ekdahl sa:
monoski_kicks_ass sa:
alwaysCrash sa:

/ H
bara det att det tar upp en massa plats på server o skit om folk håller på och skapar massa nya, onödiga trådar hela tiden... sen är det ju (enligt mig) väldigt irreterande om man t.ex. får för sig att gå in och kolla på "nya inlägg senaste dygnet/veckan", bara för att se om det finns någon ny, intressant tråd att läsa, och så är det bara en massa ogenomtänkta skittrådar där som inte gör någon nytta alls, utan bara irreterar en och som (oftast) är inlagda av någon person som är -15 år...
mitt råd till dig är att hitta ett annat forum då och efterso du är trött, gå och lägga sig.
ska själv göra det nu nattinatt
synd bara att det är skidåkning man är intresserad av då... är ju inte så jättekul att hänga på skate.nu när man är skidåkare eller vad säger du..? nu ska jag med gå och lägga mig... ska man upp 06.26 imorron så är det nog dags nu.

Nu får det vara nog!
jag pallar inte med att läsa allt ni skriver, men jag läste nojlas svar och påpekar gärna att jag är en av de som tycker att forumet har gått ned sig.. alla gamla profiler här verkar ha kastat in handduken och slutat producera dessa underbara inlägg som jag med glädje tänker tillbaka på. allt detta verkar ha blivit utbytt mot en massa dryga inlägg från 14-åringar som inte vet bättre än att sitta och vara uppkäftiga framför en dataskärm, men detta är dock någonting som jag har accepterat. i mina ögon har freeride haft sin storhetstid (freeride.NU tiden) och jag har för längesedan insett att detta forum istället har blivit en fluga för "lunarstormfolket". kolla bara på hur folk uttrycker sig i forumet, det är särskrivningar överallt och folk verkar knappt kunna stava till de enklaste orden. nej, detta forum är numera ett dagisforum i mina ögon. jag tror att jag vid något tillfälle nämnde att det vore bra med en sektion för 18+. inget illa menat mot någon under 18, jag drar inte alla över samma linje men samtidigt så vet jag att många i en ung ålder kan ha svårt att uttrycka sig på ett bra sätt och komma med något relevant.. det har med mognad att göra..

med hopp om förbättring

edit: rörande det du (nojlas) skrev om att ta sig i kragen och försöka skapa något vettigt, tro mig: hade jag kunnat hade jag gjort det.. antar att jag är en tom själ ;)

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
funkade inte och klicka på den länken.. ge lite fler exempel på "jobbiga snorungar som gör omogna trådar"

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
haha... kul att nån ger liv åt min gammla tråd igen. länken funkar inte för att tråden spårade ur så dom tog bort den

Nu får det vara nog!
känns som halva freeride har PMS o blir förbannade när inte resten av världen lyssnar på dem. varför ska allt vara så jävla seriöst?

chilla lite, ta inte livet o speciellt freeride så himla seriöst. vad gör det om det kommer lite omogna inlägg? känns som att folk lägger ner alltför mycket tid o engemang på denna sida, låt freeride vara lite oseriöst men seriöst där det behövs.

förstår inte vad det farliga är med ett oseriöst inlägg?

Nu får det vara nog!
fan va tråkigt det måste va o bli gammal och gnällig...
patetisk att ni orkar sitta o waina här.
merparten medlemmar är nog runt 13-20 därav bildas en del roliga trådar men när gamlingarna som jockeski komemr fram blir det bara tråkigt och gnälligt.. haha kul o klaga lite på gubbarna här på fr

haha

hahahaha

hahahahaahhahah

Nu får det vara nog!
lunarstorm.. nej har aldrig haft men jag är ingen stel telemarkare eller freeride åkare...
och dessutom är väl ni själva lite för gamla för freeride

Nu får det vara nog!
Carl vänder sig till ALXX och säger med italiensk brytning:
-Say hello to my little friend, samtidigt som han pekar på sin blockningslista.

Nu får det vara nog!
Jag tycker jockeski själv har ägnat sej åt en hel del löjliga grejjer samt barnsligt gnabb.

Nu får det vara nog!
Dr_Snow sa:
Tänk er för innan ni postar. Tråden städad.
//Dr. Snow
Varför rensade du det jag skrev? Han skrev Stick och dö jälva horunge till fille och ingen bryr sej dålig stil tycker jag.

Varför ens lägga upp en sådan här tråd om man är sämre person själv?

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
Därför att forumet mår bättre utan sådana dispyter och då tycker jag att det är lika bra att plocka bort det ursprungliga inlägget samt eventuella följder av detta. Allt för att inte folk ska "haka på" och fortsätta på den otroligt låga nivån.

Rydellen sa:
Håller med om att fler och mer aktiva moderatorer krävs.
Notera att jag rensade tråden bara minuter efter att vissa dumheter skrevs.
//Dr. Snow

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
Håller verkligen med. Tycker om när det är seriösa diskutioner och regler som alla vet om och följer. Skriver inte särskilt mycket här. Letar bara när jag behöver svar på något men det beror dels på den låga nivån som finns i en del trådar.

Nu får det vara nog!
HAHAHHAA töntigt, det är fan dom som håller på och klagar på filleee gö när han skirv ett forum inlägg om en skiva han ville ha, då fick alla damp på honom det är fan riktigt töntigt, en omröstning som tycekr att såna som bara klagar på stavning osv på freeride dom ska UTUTUTUTUTUTUTUTUT ocvh det ska du med.

Nu får det vara nog!
Fluffsurfarn sa:
chilla lite, ta inte livet o speciellt freeride så himla seriöst. vad gör det om det kommer lite omogna inlägg? känns som att folk lägger ner alltför mycket tid o engemang på denna sida, låt freeride vara lite oseriöst men seriöst där det behövs.
Det är ju just det som är problemet i mina ögon. Om Freeride vore bara "lite oseriöst" så vore allt hur bra som helst. Det är det inte nu...

Skämt, ironi, bring it on! Mer mer mer!

Meningslöst dravel, tävlingar om vem som är först att skriva nånstans, personangrepp och annat trams. Sånt slipper jag väldigt gärna (och med den berömda blockerings-funktionen minskar det betydligt vilket är bra).

Varför är det förresten fel att vissa vill lägga ner tid och engagemang här? Utan tid och engagemang hade inte siten funnits överhuvudtaget...

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
moderator JockeSki föregår självklart med gott exempel i Filleee's gästbok:

Av: JockeSki 2006-10-15 19:45 Svara

men stick och dö din lilla horunge!!!

känns som att dessa påhopp är ett större problem än oseriösa inlägg.

JockeSki, det här är tillägnat dig: man ska inte kasta sten i glashus.

peace out

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
Fluffsurfarn sa:
moderator JockeSki föregår självklart med gott exempel i Filleee's gästbok:

Av: JockeSki 2006-10-15 19:45 Svara

men stick och dö din lilla horunge!!!

känns som att dessa påhopp är ett större problem än oseriösa inlägg.

JockeSki, det här är tillägnat dig: man ska inte kasta sten i glashus.

peace out
word har aldrig sett en större ägning

Nu får det vara nog!
Kan inte annat än att fullständigt instämma med jockesk... Ut med dräggen!
Dessutom ett underbart inlägg av Peter_K.Vad folk saknar är humor.

Tillbaka
Topp