Nu får det vara nog!

Nu får det vara nog!
Bra humor saknas fullständigt här!
Och att JockeSki först klagar på snorungars uppförande och sen går och skriver nått i stil med "gå och dö jävla horunge" tycker jag inte går ihop så bra!
Jag tror inte att det kommer gå att ändra alla nykomlingars beteende genom att säga att dom är horungar som ska dö.
Det enda rätta jag kan se är att Nojlas och Dr.Snow får en avspärrningsfunktion där dom kan stänga av omogna användare. Jag har väldigt svårt att förstå hur Johan låter alla dessa folk som inte uppför sig vara kvar här?

Varför blir dom inte bara spärrade från freeride.se i 1 månad?
Är du/ni på freeride.se rädda att förlora besökare eller vad handlar detta om?
Blir verkligen sjukt förbannad, skaffa fler moderatorer och en avstängningsfunktion.
Och, kan inte både du Dr.Snow och Nojlas bli lite hårdare? Tycker det mesta går igenom hos er -var strängare och utdela många varningar!

Forumet på www.sporthoj.com får många nya snorungar att handskas med varje vecka, men dom har minst 1 moderat i varje forumdel som rensar och bannar.
Här på freeride.se har jag bara märkt av 2 stycken aktiva moderatorer, om jag ens skulle kalla dom aktiva men men..

Nu får det vara nog!
kan vi inte ha socialdemokrater istället för moderater på forumet? tror det skulle bli mer solidariskt då..

Nu får det vara nog!
Av: JockeSki 2006-10-15 19:45 Svara

men stick och dö din lilla horunge!!!

själv har jag blivit varnad för något SJUKT! mkt mindre allvarligt än det där, stäng av killen

Nu får det vara nog!
Av: JockeSki Online | 2006-10-18 22:03 Citera

ja det är viktigt att du väljer ett par pjäxor som matchar din övriga outfit... LOOSER!!!

Nu får det vara nog!
jag har fan blivit avstängd för jag sa att en var b*g.

men coolingen som är 27 år tycker att horungen ska dö. han borde bli avstäng och bannad for life

Nu får det vara nog!
ja eftersom inte syftet med hela denna tråden gick fram hos vare sig användare eller moderater i forumet så ställde jag mig i ledet bland alla andra och började bete mig omoget och vara dryg. det verkar ju uppskattas här. tänkte bli som alla andra så syns jag kanske inte och då blir alla nöjda.

som någon tidigare skrev i tråden "om man inte gillar vad det står så behöver man ju inte läsa det". precis! det är ni som sagt det. lev efter det då och bry er inte så jävla mycket om när jag skriver dryga kommenterer till användare i forumet.

hela syftet med tråden från första början va att det skulle bli trevligare här. och som ni ser i mitt allra första inlägg så är det inte det minsta omoget eller otrevligt. men efter diverse påhopp från snorungar här och att moderaterna inte tog till sig kritiken så tröttnade jag. därför får ni det forum ni vill ha. ett forum med:

* meningslösa frågor som ställs om och om igen
* spydiga kommentarer som inte tillför forumet nånting
* dålig attityd och otrevligt bemötande
m.m.

nöjda nu eller duger inte det heller?!

Nu får det vara nog!
kan gå med på att folk som är i mellan 12-18 år som skriver sådana saker, Men när en gubbe på 27 år kommer och gör påhopp känns det mest pinsamt. Man undrar om inte han ska gå ut på en dejtnings-sajt och söka fru och skaffa barn istället för att hänga på det menigslösa freerideforumet.

Nu får det vara nog!
För i h*lvete, läs d som du bryr dig om å skit i resten, d kan inte vara mycke svårare än så. vill du ha ett bra skidforum så finns NS.

Nu får det vara nog!
Ok, jag håller med om att freeride har blivit ett jibbarnas lunarstorm... När jag anslöt mig var detta en trevlig plats att läsa och skriva om skidåkning på. Nu förvånas man varje gång man klickar runt på forumet över den otrevliga ton och alla otrevliga uttryck som förekommer.
Jag undrar hur ska vi göra för att freeride åter skall bli en trevlig plats för seriösa snöälskare att byta åsikter på????
Eller krävs ett helt nytt forum med stränga regler för vilka som är välkomna?
Kom igen alla seriösa användare, upp till kamp för ett trevligt freeride!!

Nu får det vara nog!
men skaffa dig ett liv!!!! man måste ju inte ens lägga ut nåt som du skriver om, stämningen sjunker totalt när de e nån seg jävel som sägaer nåt sånt här!!! fan man måste ju inte gå inte trådarna som man inte tycker om!! så om de inte passar dig så kan du ju avregistrera dig, de e nog inte så många som bryr sig!!!

Nu får det vara nog!
alwaysCrash sa:
JWester sa:
lugn nu....titta du på trådar som du gillar. och låt de trådar som du inte gillar vara. det är inte så jobbigt att trycka på "tillbaka"-knappen när man känner att innehållet i en tråd inte är något som passar ens personliga tycke och smak.
inget att hetsa upp sig för kanske...
för en gång skulle håller ja me Jacob.. måste man läsa hela forumen om man tycker de är skit? dom som skriver i dom forumen o har kul kan väll fan få ha de ?

/ H
Ja håller oxå med wester det e ju ingen sm tvingar er att läsa ?

Nu får det vara nog!
Pajkastning på hög nivå
Okej det finns många trådar som är helt onödiga och vissa inlägg är helt onödiga och har spydiga komentarer och det kan jag hålla med om är jobbigt ibland. Men som herr wester sa så kan man ignorera dom. Men jag tycker jag känner igen detta, känns lite som om det är lite generations krig. Ni äldre personer här tycker jag också kan vara riktigt spydiga.
Men jocke jag måste säga att du är väldigt motsägelsefull med tanke på vilka inlägg du har skrivit... Och jag vet många fall då "äldre" och moderatorer har varit sjukt dryga och otrevliga, behöver jag ens nämna denna tråd?
De flesta följer forumreglerna ganska bra och om du inte tycker om det så lämna freeride eller ignorera det du inte tycker om.

ps. förresten, kan ni inte skapa en omröstning så vi får se hur många det är som vill ha kvar sånna som Filleee här på freeride.se? ds.
Här har vi ett prakt exemplar från Jocke, han som själv ville få bort spydiga och onödiga inlägg!

Nu får det vara nog!
SnowboardEliten, det är bra att det finns lite mogna människor som du. Ett bra inlägg det där, verkligen! Gillar att du stämmer i bäcken. Bra jobbat...

Vid tillfälle om du inte har hört om den tidigare så kolla på lunarstorm...känns som det är sidan för dig ;-)

//Gubbgardet

Nu får det vara nog!
Har plockat bort lite inlägg och gett varnigar nu. Ska det vara så svårt att sköta sig?

//H

Nu får det vara nog!
Dels, så fungerar ju inte det där med att "bara ignorera". Tänk dig själv om du skapar en tråd, helt enligt reglerna, till exempel: Du har precis lärt dig bakåtvolt på studsmatta, skapar en tråd och lägger upp filmen där. Som svar får du diverse spydiga kommentarer så som "haha min syrra är bättre än dig, du suger" ...och inte bara från en person utan från flera. Frågan är ju hur lagligt det ens är med sådan internet-mobbing.

Sedan har vi praktexempel också:

" Av: SnowboardEliten Online | Idag 12:15 Citera
skaffa ett liv din omogna skithög!!!!"

Som bara säger emot sig själv så jävla hårt att man inte ens behöver säga nåt, bara skratta :)

Nu får det vara nog!
Alla har vi (förhoppningsvis) gått i grundskolan. Det finns något som heter "vänd andra kinden" till. Det följer en mycket enkel princip; är någon otrevlig så ignorerar man detta. Man svarar inte på det, varken genom smutsiga angrepp eller andra metoder.

Säg istället till en moderator så tar vi hand om det...

Nu får det vara nog!
Skulle vilja säg att det nog bara rör sig om ett fåtal som "förstör" för andra med barnsliga och oseriösa inlägg, vilka det är vet säkert många med sig för dom dyker upp i alla trådar vad de än må handla om. De flesta sköter sig nog ganska bra. Och nej DET ÄR INTE ROLIGT och det är inte ironi med inlägg som, "det värsta som kan hända är att du dör, haha :p" och andra liknande. Vi har hört det förut...många gånger och vi skrattar fortfarande inte. Det är inte roligt att behöva skumma igenom 5 sidor med oseriösa inlägg för att hitta den informationen man var ute efter. Vissa av oss använder faktiskt sök funktionen när vi behöver ha reda på något.
Det finns många community´s där man kan hålla sig om man inte har nått att säg. Eller folk vill kanske att forumet ska hålla en låg nivå istället för att va respektabelt? En fråga till dom som säger att man inte ska bry sig vad folk skriver kan svara på.

Och nu lite mer pajkastning, för att följa en trend. De som varit med freeride.se ett lite längre tag märker av att en ny generation av skidåkare upptäckt internet. Ibland är det synd att internet är för alla!

/Må väl

Tillägg: jag minns en tid då man som yngre respekterade och såg upp till de som va äldre...något som alla som jobbat på skola idag märkt har minskat...

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
Det känns dock riktigt sjukt att forumet är en sådan stor del av ditt liv att detta blir ett problem för dig ;(
Hoppas dock att det löser dig och att du får många sköna forumtimmar framöver utan elektroniskt slagsmål :P

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
låter som en livlig diskussion här på freeride forumet..
ville bara säga min sikt om det hela.

- "Yttrandefrihetslagen" (tror det stavas så)
alla har ju rätt å skriva vad dom vill angående skidåkning, detta är ju trots allt ett forum, vilken troligen menas att man får skriva om det man vill, (bara det rör sig om skidåkning, foto film, eller vad det nu finns för kategorier i forumstartsidan).

-"uppför er".
men trots detta så, råder ändå en viss "vett och etiket" som ordspråket lyder.
(likaså som gäller i backen,) gäller det ändå att följa en viss vett och etiket här i forumet.
så lägg ner de här med spydiga kommentarer och påstående.. ta det med den användare personligen. (finns ju något som kallas "gästbok")

KOMPROMISS! där har vi/ni svaret till era/våra problem här på freeride-forumet..
kan ju iochförsig bli lite svårt att få till en bra kompromiss, men det är väl bara och försöka tycker jag.

i övrigt tycker jag nästan att det finns tillräckligt med moderatorer här på freeride, dom gör sitt jobb bra och låser de trådar som behöver låsas.

// Mattias

Nu får det vara nog!
ja, men även i det trådar man tycker är intressanta finns det dessa onödiga kommentarer, men som jag tidigare sa så är det klart, man får ju skriva det man tycker/känner för.... men jag tycker ändå man kan begränsa sig lite med "hur" och "vad" man skirver.

Nu får det vara nog!
Jag tycker det är okej att skriva vad man vill men itne hur man vill. Finns folk som skriver sjukt slarvigt så man fattar inte vad det står (ja, ja gsyftar på dej knoppen) men det är ju bara att bläddra förbi, och om man undrar vad snubben menar kan man ju skriva i dennes GB och fråga, no big deal!

Nu får det vara nog!
Det är visst big deal. Forumets syfte och mening försvinner helt och hållet för min del.

Nu får det vara nog!
Men shit.. ta och hitta nåt som gör dig glad i livet istället för att gnälla så förbannat på allt och alla!! Sen när du själv håller en lika låg nivå på dina inlägg på dom som du klagar på så vet jag inte om du ska säga så mycket..

Inlägget nedanför skulle jag gissa att en 13-åring författat.. Men nej det var en 27-åring som försöker föregå med gått exempel.. yeye!!

Av: JockeSki 2006-10-15 19:45 Svara

men stick och dö din lilla horunge!!!

JockeSki sa:
ja eftersom inte syftet med hela denna tråden gick fram hos vare sig användare eller moderater i forumet så ställde jag mig i ledet bland alla andra och började bete mig omoget och vara dryg. det verkar ju uppskattas här. tänkte bli som alla andra så syns jag kanske inte och då blir alla nöjda.

som någon tidigare skrev i tråden "om man inte gillar vad det står så behöver man ju inte läsa det". precis! det är ni som sagt det. lev efter det då och bry er inte så jävla mycket om när jag skriver dryga kommenterer till användare i forumet.

hela syftet med tråden från första början va att det skulle bli trevligare här. och som ni ser i mitt allra första inlägg så är det inte det minsta omoget eller otrevligt. men efter diverse påhopp från snorungar här och att moderaterna inte tog till sig kritiken så tröttnade jag. därför får ni det forum ni vill ha. ett forum med:

* meningslösa frågor som ställs om och om igen
* spydiga kommentarer som inte tillför forumet nånting
* dålig attityd och otrevligt bemötande
m.m.

nöjda nu eller duger inte det heller?!

Nu får det vara nog!
Dr_Snow sa:
Alla har vi (förhoppningsvis) gått i grundskolan. Det finns något som heter "vänd andra kinden" till. Det följer en mycket enkel princip; är någon otrevlig så ignorerar man detta. Man svarar inte på det, varken genom smutsiga angrepp eller andra metoder.

Säg istället till en moderator så tar vi hand om det...
våld löser allt, jag brukar slå på folks visningsbild med pinnar och hoppas på att dom känner något. Fasst så gör ja bara om ja tkr nån har varit dum

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
Det handlar inte om ålder. Det handlar om att varje tråd besudlas av massa ogenomtänkta, felstavade personliga påhopp med dålig meningsuppbyggnad och noll relevans. Det skrämmer iväg vanligt folk som vill hålla debatt på en sansad och konstruktiv nivå.

Senast ändrad:
Nu får det vara nog!
tycker vi kan köra en omröstning varje dag om vem som ska bli avstängd, så måste man vara minst 18 för att få rösta

Nu får det vara nog!
Som yeah_right säger, det handlar inte om ålder. Ni som säger att man ska "ge fan" i och läsa inlägg man inte tycker om kan ju då i gengäld sluta skriva i dom forumtrådar som vi tycker om läsa. Undrar ni vilka det är så är det dom med en vettig överskrift med ett genomtänkt och relevant inlägg. Använd intellektet för att välja ut vilka ni kan skriva i. Sluta skriv massa skit i dom så är problemet löst! Så ska vi "Tjurgubbarna" sluta klaga på er småglin!

Det tyckte jag va en kompromiss som Unknown_Telemark skrev!

Snödjup

Tillbaka
Topp