Nu finns "jibbing" på wikipedia.org

• Trådstartare Trådstartare Hjalles
  • Start datum Start datum
Kläderna ska helst vara stora och kännas "ghetto".

haha bäst!

beskrivningen känns ändå bra jävla fånig...ja vill fan inte va ghetto...egentligen så är det ju en sport utan riktigt namn vi har här.
Jibbing är ju inte ett utryck skidåkare kom på utan snowboard åkare, men vi säger ju inte snowboard jibbing för det.
ere ingen som har ett bra förslag på namn :D

sågar det rakt av.

att kalla något som toppatleter lever på och som utövas i internationella tävlingar som xgames och us open för "en livsstil", och inte en sport är helt förkastligt. trodde vi hade gått ifrån det omogna stadiet för länge sedan. det kanske var en slags livsstil för 5 år sedan, men idag jobbar vi ju för att framhäva det vi gör som en seriös sport för att locka fler sponsorer till det. sådana här saker drar oss som skidåkare bara tillbaka i utvecklingen.

sedan om jibbing är rätt ord för det vi gör kan det ju tvistas om, det låter inte speciellt smart. i så fall känns new school-skidåkning fräshare och mer seriöst.
tack för mig.

J

JWester sa:
sågar det rakt av.

att kalla något som toppatleter lever på och som utövas i internationella tävlingar som xgames och us open för "en livsstil", och inte en sport är helt förkastligt. trodde vi hade gått ifrån det omogna stadiet för länge sedan. det kanske var en slags livsstil för 5 år sedan, men idag jobbar vi ju för att framhäva det vi gör som en seriös sport för att locka fler sponsorer till det. sådana här saker drar oss som skidåkare bara tillbaka i utvecklingen.

sedan om jibbing är rätt ord för det vi gör kan det ju tvistas om, det låter inte speciellt smart. i så fall känns new school-skidåkning fräshare och mer seriöst.
tack för mig.

J
nu kommer alla hålla med

JWester, med tanke på att det antagligen då är en 15 åring som skrivit det så är jag inte det minsta förvånad. Med tanke på att vem som helst kan göra en beskrivning av någonting där...

JWester sa:
sågar det rakt av.

tack för mig.

J
Men Jacob, Jibbing känns inte som rätt namn för det ni håller på med.
Jibbing känns lite oseriöst, det är lite mer för alla hängivna parkråttor
som bara har roligt och chillar i parken. Exempelvis på tävlingar står det
Snowboarding och freestyle skidåkning. Det är också fel i min mening,
låter gymnastiskt. Newschool är ett bra ord att spåna vidare på..!

/G

Asså vet ni ens vad jibbing är? Min engelskalärare har varnat oss för att hämta information på wikipedia och jag fattar nu varför... Låt mig förklara vart ordet jibbing kommer ifrån.
Det hela började med att snowboardåkare stog och gjorde trick direkt på marken istället för i backen. Sen gick det över till att jibbing var när man railade ut för trappor men de är ju fortfarande när man står på marken och gör trix... Och nu helt plötsligt tror i princip alla skidåkare att jibbing är när man åker skidor? och att när man åker skidor så är man en jibber? tänk efter innan ni skriver nåt.

fan vilken dålig artikel! jibbing kommer ju från snowboard men det står inte ett ord om snowboard i texten

Senast ändrad:
Jally sa:
Asså vet ni ens vad jibbing är? Min engelskalärare har varnat oss för att hämta information på wikipedia och jag fattar nu varför... Låt mig förklara vart ordet jibbing kommer ifrån.
Det hela började med att snowboardåkare stog och gjorde trick direkt på marken istället för i backen. Sen gick det över till att jibbing var när man railade ut för trappor men de är ju fortfarande när man står på marken och gör trix... Och nu helt plötsligt tror i princip alla skidåkare att jibbing är när man åker skidor? och att när man åker skidor så är man en jibber? tänk efter innan ni skriver nåt.
Precis!
yeah sa:
fan vilken dålig artikel! jibbing kommer ju från snowboard men det står inte ett ord om snowboard i texten.
Precis!

Senast ändrad:
Dave sa:
JWester, med tanke på att det antagligen då är en 15 åring som skrivit det så är jag inte det minsta förvånad. Med tanke på att vem som helst kan göra en beskrivning av någonting där...
Jo men det finns folk som rättar det man har skrivit, så att folk inte tar fel på viss information!

Tillbaka
Topp