Ny "allround" bräda

affeman

Ny medlem
Ny "allround" bräda
Är ute efter en ny bräda och tänkte passa på att köpa en nu under rean.

Jag är 180 cm lång väger runt 80kg. Kör blandat pist, offpist och ibland lite park i de enklare delarna. Vet att många påstår att det inte finns någon optimal allround bräda men antalet åkdagar berättigar inte fler än en bräda.

De brädor jag funderat på är.

Libtech Stepchild JP Walker 157

Nitro Team Gullwing 159. Är den för lång om jag inte maxar i pisten?

Bataleon Goliath 157 Wide. Hur funkar det med wide med skostorlek 41 1/2?

K2 Turbo Dream 156. I kortaste laget och den dyrare av dem.

Kom gärna med åsikter och förslag på andra brädor som kan passa. Behöver också hjälp att hitta bindningar som passar.

Ny "allround" bräda
Säger en sak, Bataleon Rules! Du behöver nog knappast wide om du har 41,5 i skostorlek, jag har 44 och har inte wide..

Ny "allround" bräda
Ja.. Du det har jag inget svar på men det skiljer väl sig inte så mycket 1.2 cm tror jag från "normal" till wide.. Men jag vet inte nåt om wide men annars så gör Bataleon sjukt goa brädor.

Ny "allround" bräda
Kolla in stepchild chamberlain. Direktionell twin jib bräda för åk över hela berget.

Ny "allround" bräda
Har kikat lite på Chamberlain men hittar inte så mycket information. Hur är den när du maxar pisten eller lattjar offpist?

Eftersom jag velat så har jag börjat få ont om alternativ då brädorna börjar bli slutsålda. Måste bestämma mig under dagen. Står nu mellan k2 Turbo Dream och Chamberlain.

Turbo dreamen är 156 cm. Tror ni jag kommer uppleva den som för kort?

Tillbaka
Topp