Ny bräda, behöver råd och tips

Gunnarflax

Ny medlem
Tjena!

Jag har tänkt att köpa en ny bräda som håller ett tag framöver och funkar bra för min åkning. Jag har ögonen speciellt på nitro brädorna men jag håller mig utanför burton, eftersom jag inte vill behöva köpa just deras bindningar.

Jag åker lite allting. Jag hoppar i park, kör rails. men på senare tiden börjar jag tycka mer och mer om offpist åkning. Så jag letar efter en bräda som inte är för hård (mest för att jag inte tycker om dom så mycket), men den ska va bra att åka i pist, park och offpist.

Jag är ca 175 lång och väger runt 65. Min skostorlek är 43, borde jag då köpa en vanlig eller en wide bräda?

Nitro brädan jag funderar på är en pantera.

Tänkte prova den nya brädan under sportlovet, så tipsa på! ^^

kör på Misfit League 158... du kommer bli nöjd! (nej den är inte för smal..)

men du varför gillar du inte burtonsbindningar? ooch varför skulle det vara en anledning till att inte köra med deras brädor? (jo det går att köra på vilken bindnig som helst på deras brädor..)

peace bro!

Det är det jag har hört att det inte går. Dom fäster ju sina med 3 skruvar istället för 4. Dom sitter annorlunda. Det är i alla fall det jag har hört, och så är det på brorsans bräda. Burtons brädor har jag inget emot. Det är bara det att jag vill kunna hitta lite billigare bindningar eftersom jag har inte en så jättestor budget :P

Det jag läst om den brädan låter perfekt! :P vet nån var man kan hitta den med några priser? Misfit League 158 alltså.

Senast ändrad:
det funkar fint att köra burton bräda med andra bindningar. hade ju varit jäkligt korkat av världens största brädtillverkare om det inte gått... eller hur!

Skulle du, precis som alla andra inte heller har gjort, sökt i forumet skulle du fått svar på det dära om burtonbindingar/brädor och andra märken tillsammans.. och ja det funkar perfa..
Köpte precis en ny Dominant till Cartelbindingar med 4x4 diskar och fick med 3x3 diskar gratis.. så inga problem!
För övrigt kan jag meddela att myten om att Dominanten inte ska funka i offpiste bara, som sagt, är en myt!
Vill du ha en bräda som passar superbra i park och okej både i och utanför pist så köp den..
Och tycker du nu att det bara är en parkbräda så sluta upp med pistfånande o ta dig till parken på heltid istället!

(undra hur många som kommer flame'a mig för denna rekomendationen hihi)...

Pistfånande håller jag inte på med, men det är offpistfånandet som jag gillar ;) att åka bara park är inte min grej, mycket skönare att åka offpist men fortfarande kul att hoppa och köra rails. Så jag vill ha en för båda

Om jag skulle köpa nitro brädan så skulle den och bindningar ligga på 5000+, det blir lite mycket för mig. är det nån som har nåt annat tips?

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp