ny bräda för all around åkning? Gnu? Burton?
Tjena, Är en kille på 23 år som åker till alperna om 10 dagar och känner att det är dags att skaffa en ny bräda. Har kollat lite på stadium men känner att jag vill testa nåt nytt o kanske lite mer avancerat. jag känner att burton o k2 etc verkar vara lite utdaterat? när jag kollar de andra trådarna om nya brädor är de mycket snack om Gnu etc och sådant. märken som för mig är helt främmande. är de så mycket bättre än ex K2 RAYGUN som jag har funderat lite på?
Lite kort basic info om mig själv;
längd; 184
vikt; 74
Skostorlek; ca 44
åkerfarenhet; kan åka bra. är väl en 7a på en skala av 10 kanske,. mycket offpist, mycket pist.
Söker;
1. En mjuk all-around bräda. dock med mindre fokus på park.
2. en passande bindning (brädan är viktigast)
Budget; upp till ca 6500 sek. är beredd att gå över men räknar då med att få med en bra bindning.
övrigt; går mycket på turer med alperna med snöskor och dylikt vilket innebär att jag kommer bära brädan en del. en lätt bräda är därför ett plus men verkligen inget krav. :o
Lite kort basic info om mig själv;
längd; 184
vikt; 74
Skostorlek; ca 44
åkerfarenhet; kan åka bra. är väl en 7a på en skala av 10 kanske,. mycket offpist, mycket pist.
Söker;
1. En mjuk all-around bräda. dock med mindre fokus på park.
2. en passande bindning (brädan är viktigast)
Budget; upp till ca 6500 sek. är beredd att gå över men räknar då med att få med en bra bindning.
övrigt; går mycket på turer med alperna med snöskor och dylikt vilket innebär att jag kommer bära brädan en del. en lätt bräda är därför ett plus men verkligen inget krav. :o
Senast ändrad: