ny bräda, Never Summer EVO!

eriand

Ny medlem
Hej är på jakt efter en ny bräda. Kommer göra en hel säsong i val thorens så vill ha något lite extra. Min åkning är mycket park fokuserad och inte så mycket puder/offpist.

Förra året åkte jag på en Salomon jibsaw, en skön lagom mjuk jibb bräda, men var lite missnöjd då den inte handskades så bra med höga farter eller stora hopp. Innan det åkte jag på en burton domminant som jag var mycket förtjust i.

Vad jag är riktigt sugen på i år är en never summer EVO. Bara hört bra saker om den. Det jag föll för var det faktum att den ska vara mycket stabil i höga farter trotts att det är en park bräda. Tänkte beställa den från England.

Det jag undrar är om man kan montera burton bindningar på den lr om det är ett problem. Dessutom om någon har erfarenhet av brädan får de gärna dela med sig.

Eller om någon har tipps på liknande bra brädor så ge gärna förslag.

Tack på förhand!

Tja!

Köpte en NeverSummer EVO förra året från england.
Är mycket nöjd med den. Har aldrig känt att den blir ostabil när det går snabbt. Den är ju inte supermjuk så därför funkar den bra i större hopp. Kanske inte perfekt om man bara vill jibba runt i låga hastigheter. Men den funkar bra i parken. Tycker även att den är okej i puder(mkt bättre än en camber bräda)

Tack!

Typ precis det jag ville höra :) jibbar inte sönder mig och sätter högre vikt vid att kunna åka stabilt på stora hopp å hög fart.

Vad har du för bindningar till din. Funderade på burton custom. Testat burton freestyle men tyckte de va alldeles för mjuka. Så vill ha något lite stabilare. Har åkt med custom tidigare och tyckt de var helt ok. Har dock inte så mycket att gämföra med..

Jag kör på ett par Union Contact. Det är väll ett par ganska mjuka bindningar. Har bara haft dem och ett par Burton Cartel.

Ack ty du kan icke sätta Burton bindningar på en Never Summer, det är som att dra på SAAB prylar i en Ferrari. Lite småförbjudet ;)

Union eller Flux ska det va :cool:

Hehe får kolla om de har några bra bindningar då. Gillar burtons främre spänne som de har sen några år. Den man spänner över tån istället för över foten, fast sådana kanske finns på andra märken också?

Btw, tack som fan för den polska sidan, 1500 billigare än vad jag kollat på! :)

Beställde från polackerna i våras och det gick fin fint vilket ju inte är en garanti dock. Tror de är billigast i Europa på NS om du inte hittar rea-prylar.

Eirand: Var ju Flux som var först med spänne över tårna ;) Så det är good shit!

Tillbaka
Topp