Ny bräda ! Rocker ( reverse camber ) ?

nickejonsson

Ny medlem
Tja ! Ska köpa mej en ny bräda inför denna säsong, har kört på en Forum substance 152 hela förra säsongen och den var helt awesome ! Men har blivit lite trashy efter allt. Så har nyligen kollat Forums hemsida på årets Substance och dom har nu börjat med en variant som på deras vis kallas " Chillydog " Den är i princip som en Rocker ( reverse camber ) bräda.

Är det nån som har provat en rocker nångång ? Har läst väldit bra om dom och dom verkar ju grymt sköna.

Skriv gärna lite om vad ni tycker om dom så man får veta lite :)

Provade en Libtech skate banana i vintras å de blir min nya bräda till kommande säsong LÄTT.. huur skön som helst!

Kul å höra :) ! Får bli en rocker för mej med ! Var de stor skillnad på butter / press och sånt ?

Senast ändrad:
Rocker är definitivt något man borde testa, inte alla som gillar det dock. Eftersom kontaktpunkterna lyfts så blir det ju lite mindre hooky och sånt, så det blir riktigt guld att jibba och leka omkring med. Att köpa en jättemjuk board med rocker för att köra as stora booters och spinna kanske inte är det bästa, men folk gör ju det också så.. Och att pressa osv är sjukt lätt med en rocker board eftersom den redan är böjd rätt ^^

Jag hade en k2 www rocker och en skate banana förra året och har en joystick nu, rocker är riktigt skoj, gillade du vanliga substance så go for it!

Rocker eller reverse camber är riktigt skönt körde på en Libtech MC kink förra året och är lätt bland det roligaste jag åkt på.. lycka till!

Låter ju som att rocker/banana kan bli något till vintern. Men hittar inte så mycket info om hur de är i hopp osv. Har förstått att de inte är optimala för detta men sålänge man inte kör i de största svarta hoppen så är det väll lugna bananer?;)

larm sa:
Låter ju som att rocker/banana kan bli något till vintern. Men hittar inte så mycket info om hur de är i hopp osv. Har förstått att de inte är optimala för detta men sålänge man inte kör i de största svarta hoppen så är det väll lugna bananer?;)
Ah precis helt rätt ! , Har googlat och nött jag också och letat info men i det stora hela verkar dom grymt mycket roligare. Själv gillar jag ändå mest rails och lagoma hopp. Alltså tror det är lugna bananer så länge man inte kör på jätte kickers. ;)

nickejonsson sa:
larm sa:
Ah precis helt rätt ! , Har googlat och nött jag också och letat info men i det stora hela verkar dom grymt mycket roligare. Själv gillar jag ändå mest rails och lagoma hopp. Alltså tror det är lugna bananer så länge man inte kör på jätte kickers. ;)
Låter ju som att rocker är som gjuten för mig då, bara att fundera vilken av alla brädor man ska välja nu :P

larm sa:
nickejonsson sa:
larm sa:
Låter ju som att rocker är som gjuten för mig då, bara att fundera vilken av alla brädor man ska välja nu :P
Kör på det ! Körde på en Forum Substance 152 förra säsongen jag, den va helt awesome,. På årets modell så är de en Rocker modell. Tror den kmr ligga på 4300 med frakt. Den blire för min del iaf =)

jag har köpt en banana 08/09 för 349 dollar på ebay.. kommer med en polare från USA.. Riktigt billigt alltså.. kan de bli nåt?;I

Hazzilazzi sa:
jag har köpt en banana 08/09 för 349 dollar på ebay.. kommer med en polare från USA.. Riktigt billigt alltså.. kan de bli nåt?;I
Tycker det låter kaalas :D ! precis beställd en banana jag också , hört väldigt bra om dom så de blir spännande =)

okejokej låter fint ska du säsonga eller? vad är skillnaden på en vanlig 08/09 och en -10 narrow? bindningar till den?
Låter hur som helst jäkligt gött iaf hoppas vi sess i Mayrhofen ha d gött

Har sökt säsongsjobb lite här å där så är bara hoppas på att man får nånstans :) Jag vet inte nån skillnat just förutom att Narrow är mindre / smalare typ. Är ju en 151a också så,. Kör med mina burton custom bindningar, dom är såå sköna :)
Yes hoppas på det, Hade !

Vad tror ni om en banan 159 wide till mig som är 190cm kort och 74kg tung med båtar på 45,5?

Coldis sa:
Rocker är definitivt något man borde testa, inte alla som gillar det dock. Eftersom kontaktpunkterna lyfts så blir det ju lite mindre hooky och sånt, så det blir riktigt guld att jibba och leka omkring med. Att köpa en jättemjuk board med rocker för att köra as stora booters och spinna kanske inte är det bästa, men folk gör ju det också så.. Och att pressa osv är sjukt lätt med en rocker board eftersom den redan är böjd rätt ^^

Jag hade en k2 www rocker och en skate banana förra året och har en joystick nu, rocker är riktigt skoj, gillade du vanliga substance så go for it!
Vilken gillade du mest av www och bananen? För- och nackdelar??

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp