Ny bräda (Se7en)

Hybban

Ny medlem
Ny bräda (Se7en)
Tjena!

Jag har åkt snowboard i typ 4 år nu och kör just nu på en Burton Crüzer 161.
Jag är 187cm och väger typ 78kg. Gillar att köra freestyle, alltså hoppa i parken, lite rails osv.
Men tycker också om att elda på ner för pisterna och dra nått långt hopp över slopsen. Är rätt mycket för att leka, butters osv..

Jag har typ storlek 46, så rätt stora fötter, är brädan bred nog för mig, har ett par Burton Freestyle Large bindningar.

Jag funderar på Se7en brädan i ändra 158 eller 162. Har hört mycket bra om brädan men sett en del om att folk verkar knäcka Burton's senare modeller, men jag vet inte riktigt. Alla tips och åsikter uppskattas!

Ny bräda (Se7en)
Jag snackade med en snubbe i en affär om se7en. Jag är ca183 väger 62 kg och har storlek 43 på bootsen. han sa att jag skulle behöva en 162 för breddens skull. jag ville inte ha en så lång bräda.
jag är inte expert, men det va de jag fick höra.

Ny bräda (Se7en)
snican har rätt!

om du ska ha en seven och har large bindningar så måste du gå på 62. har själv seven 62 och large bindnigar skulle aldrig gå på en 58.

Ny bräda (Se7en)
Chriztoffer - Vad har du för storlek på dojjerna och funkar det bra för dig med large bindningarna på? och hur är du annars nöjd med brädan?

Henx - tack, men jag tänkte på 2007an =)

Nån som har tips på liknande bräda i samma prisklass, som kanske är lite bredare?

Ny bräda (Se7en)
Nitro rockar!

Tyvärr har jag inte kört årets men har kört både 04/05 och 05/06. Har bara gott att säga. vet dock inget om freeride-plankorna men älskar förlåtandet i freestyle-brädorna. Köp!!

Ny bräda (Se7en)
Hybban sa:
Chriztoffer - Vad har du för storlek på dojjerna och funkar det bra för dig med large bindningarna på? och hur är du annars nöjd med brädan?

Henx - tack, men jag tänkte på 2007an =)

Nån som har tips på liknande bräda i samma prisklass, som kanske är lite bredare?
jag har stl.44. har inte large bindningarna på max (burton mission) , men det var inga problem. och tycker brädan är en av de bättre jag åkt på! och jag snacker om 0607 brädan...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp