ny bräda, tips?

Sohia

Ny medlem
ny bräda, tips?
hej

jag ska köpa en ny bräda till nästa säsong och har inte den blekaste om vad jag ska välja för en. min begagnade salomonbräda som jag har åkt på i två år nu har varit jättebra så det kanske blir en salomon man jag har inte bestämt mig.
några tips, erfarenheter av olika märken, m.m?
en freestylebräda är det förresten som jag ska ha.

/Sofia

ny bräda, tips?
Jag har bara erfarenhet av burton, funkar alltid oavsett vad för typ av bräda du ska ha... Seven tex om du ska ha en freestyle bräda. Jag däremot funderar på att införskaffa mig en forum eller Allian till vintern... får väl se vad som händer..

Gooood morgon.

PS.

Är det inte så att man börjar längta till vintern... jo fan visst är det så.

DS.

ny bräda, tips?
Va kul å köpa ny bräda!

Jag har mest erfarenhet av Salomon och Burton brädor.
Salomon gör riktigt bra brädor, bra kvalitet, responsiva o kvicka, kanonsnabba belag, hyfsat pris.
De Burton brädor (Custom o Balance) ja kört på har jag upplevt som lite för mjuka, loja och sega, dessutom dyr prislapp.
Jag skulle inte rekommendera att köpa Burton eller Forum till ordinarie pris, men kan man få en bra deal så kan det ju va ok.
Själv köpte ja en Allian Backman till nästa säsong, fick ett ganska bra pris på den och brädans mått passade mig.

/DaChrill

ny bräda, tips?
Köp nåt bra från förra säsongen som de rear ut. Men se upp för höga priser på Burton och Forum. Många andra märken säljer samma kvalitet till betydligt lägre priser.

ny bräda, tips?
skippa burton, forum och köp svenskt istället.. menar har en av världens bästa snowbordtillverkare i åre...

Enligt min mening så finns det bara en bräda Enlight!! bättre bräda får man leta efter.. kolfiber!! lite dyr men det är den värd.. eller köp en Rampage..

ny bräda, tips?
håller med Doughboy. Dom flesta andra märken gör billigare och bättre grejer.
har sagt det förr och säger det igen Burton är överskattat!

ny bräda, tips?
Eftersom retro kommer bli asstort i vinter så skall du köpa min Burton twin 54 och mina waverave trackasaurus pant från -96, mycket baggy.
Maila så skall du få ett jättebra pris......

//M

ny bräda, tips?
köp min Burton Rippey (159)! Den är i riktigt fint skick!
Jag gillar den skarpt men vill ha en längre bräda som håller mej uppe i pudret - man blir ju bara tyngre och tyngre... ;)

ny bräda, tips?
gå in på www.boardstore.se och beställ en av världens bästa brädor, type A brädan Jim Moran Dragon! beställde den nyss och den verkar vara guld =)

ny bräda, tips?
Många råd osv, men tänk på att köpa en som passar tjejer, inte bara att den är rosa ;) utan vikt mässigt osv... Forum och burton är lite överpris i min mening, men inte dåliga på något sätt. Men som sagt, det är viktigt med vikt o så oxå, specialla babe bräder kanske inte passar alla tjejer, men det är ändå viktigt att inte välja en bräda som passar för någon som är 185 lång och väger 90 kg...

ny bräda, tips?
Salomon gör förvisso grymt sköna brädor. Kvicka och stabila, men jag köpte i början på förra säsongen en Salomon Definition och jag lyckades ha sönder 2 stycken såna, den första delaminerade och kanten släppte, den andra bubblade belaget sig vid service.
Jag fick givetvis nya brädor på garantin men jag vågade inte lita på salomon så jag bytte till DuoTone i stället och den har funkat grymt bra...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp