Ny bräda vilken?

sebbski

Ny medlem
Ny bräda vilken?
Tjena

Ska nu köpa en ny bräda och har beslut ångest, och har då tre som jag velar mellan. Skulle vilja ha lite hjälp av någon som har den/ kan mycket om brädor.
Jag åker ganska mycket park men även freeride.
Kom med andra förslag om dessa brädor är skit enligt er.
Budget: 3000:-

Rome Garage Rocker 148 cm
http://www.blue-tomato.com/en/Frees...ocker-148-10-11/product.bto?baseProduct=69096

DC PBJ 149 cm
http://www.blue-tomato.com/en/Freestyle-Freeride/DC-PBJ-153-10-11/product.bto?product=300179872

Forum Recon 146 cm
http://www.blue-tomato.com/en/Freestyle-Freeride/Forum-Recon-153-10-11/product.bto?product=300180598

MVH

Ny bräda vilken?
Bestäm dig för om du vill ha en bräda med rocker eller inte, det är bara forum brädan av dessa 3 som är vanlig

Jag har kört en recon och har väl inget ont o säga om den. Bra med pop och funkar även fint i pist.

Rocker brädor är ju även roligare och lättare att köra i offpisten generellt, ifall det är något du gillar?

Den enda nackdelen jag ser med en rockerbräda är stora hopp och ibland höga farter. Därtill tyckte jag själv att snowboardåkning blev mycket roligare med min första rocker, skulle aldrig köpa en vanlig idag.

För mig personligen hade jag valt DC brädan, bara för att jag tycker det är ett coolare märke.

Ny bräda vilken?
chesper88 sa:
Bestäm dig för om du vill ha en bräda med rocker eller inte, det är bara forum brädan av dessa 3 som är vanlig

Jag har kört en recon och har väl inget ont o säga om den. Bra med pop och funkar även fint i pist.

Rocker brädor är ju även roligare och lättare att köra i offpisten generellt, ifall det är något du gillar?

Den enda nackdelen jag ser med en rockerbräda är stora hopp och ibland höga farter. Därtill tyckte jag själv att snowboardåkning blev mycket roligare med min första rocker, skulle aldrig köpa en vanlig idag.

För mig personligen hade jag valt DC brädan, bara för att jag tycker det är ett coolare märke.
Okej så det känns som jag ska ta en rocker då. Får nog bli DC som du säger är det ett "coolare" märke iallafall inom snowboard. Tack för svar.

Ny bräda vilken?
Enligt mig är DC det töntigaste av dessa märken, dock är brädan så mycket fetare jämfört med de andra alternativen att det väger upp allting.

Kör dc pbj for sure

Ny bräda vilken?
chesper88 sa:

Jag måste bara flika in att iallafall lib techs bananatech på trs och banana har gett mig den snabbaste åkningen på hård pist. Tysta och fina skär i sjuk hastighet jämfört med lite mer tendenser till skrap och studs på andra vanliga brädor jag kört på. Kan vara magnatractionen i kombination med stenhård pist som gjorde det den dagen jag åkte på drygt 10 olika brädor men nog vill jag tycka det är lite av en myt med att inte kunna spätta så öronen ramlar av med en rockerbräda.

Mvh
Peter

Tillbaka
Topp