Ny bräda!

JSLM

Medlem
Ny bräda!
Hej! Ska skaffa mig ny bräda. Senaste brädorna var Gnu The Pharaoh och Sims Shaun Palmer, så det är några år sedan jag stod på något vettigt. Hade även en Ride under något år men den gillade jag inte alls. Jag är 192 cm, vikt 92-93 kg och 11,5-12 i skor. Har googlat runt och funnit Jones Flagship 172 och Skunk Ape 172W till bra pris. Kommer köra mestadels pist plus lössnö när tillfälle ges.

Är dessa brädor overkill för min åkning?

Ny bräda!
Jones Flagship eller också Jones Hovercraft 164! Jag 191 cm, 95 kg, har åkt Hovercraft 4 år nu. Absolut den bästa brädan jag har haft i ca. 25 år. Om dina fötter är verkligen 12, då borde du hellre hitta en Flagship 169 wide.

Ny bräda!
Ska kolla på Hovercraft, såg fin ut! Kollade Burtons tabell på skostorlek, enligt den är jag 11 på höger och 11,5 på vänster!? Då bör 172:an passa bra

Ny bräda!
Ska kolla på Hovercraft, såg fin ut! Kollade Burtons tabell på skostorlek, enligt den är jag 11 på höger och 11,5 på vänster!? Då bör 172:an passa bra
Om du vill faktisk göra EC-carvingsvängar, då ju bredare desto bättre. Jag har 11,5, och, om jag vill faktist carva ordentligt, behöver jag (med min stance, 21, -3 eller -6, nästan 65 cm bred) hellst 27 cm bred bräda.

Ny bräda!
Låtet grymt! Har du testat skunk ape?
Jo, jag har testat en för några år sedan. Bra men Jag föredrar Flagshipen. Lite stabilare.

Däremot har jag skaffat en Stump Ape som skogspuderbräda. Var inne på Korua som nämt ovanför men den modell jag var intresserad av, Pencil, var lite för smal i mitt tycke. Stump Apen kan jag använda som nödhuv på bilen om den skulle råka lossna.

Men skulle jag bara få ha en bräda blir det utan tvekan Flagship

Tillbaka
Topp