Ny bräda.

lilltrollet

Ny medlem
Ny bräda.
Hej.

Har åkt skidor ett tag nu och inte satt in mig på ämnet på vad det finns för brädor som är bra nuförtiden.

Letar en bräda att komplettera skidorna med. Vill ju åka både och.

Letar efter en ganska så hårt bräda eftersom jag är ganska tung. Den ska mest has till att åka puder och hoppa med. Ingen piståkning som kan räknas ivf. Så en bräda med bra lyft i pudret och som tål att hoppas med också.

Förslag?

/ Nicklas

Ny bräda.
..

Läs denna guide FÖRST!!

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=25327

sen kan du börja leta..

jag skulle direkt säga till dig att du kanske kan ta och titta på en Burton Malolo.. den är gjord för puder och off-piståkning .. men funkar också mycket bra i pist om man e där i bland.. en så kallad tapered form (smalare tail, bredare nos) gör att den "flyter" perfekt i puder..

/Pinn

Ny bräda.
Håller fullständigt med förra talaren. Malolo är ta mig fan kalas. Funkar bra i alla lägen. Köp och njut

//Larsson

Ny bräda.
Läste den där guiden och det va ju som jag sa.

Jag åker bräda aggresivt och vill ha en hård bräda. Hoppar jag så är det mycket fart inblandat i regel.

Ska ha en bräda som ligger kring 165 lång.

Bästa vore ju att testa brädor när man är nere, tänkte först få en bild över vad det är för brädor som finns och som är värda att testa.

/nicklas

Ny bräda.
Om du funderar på malolo så ska du veta att dom är gjorda för att åka lite kortare än vanligt. Är 185 väger ca 78 kilo. Kolla databladen till vilken bräda du än ska köpa, det står oftast till vilken vikt brädan är lämpad för.

//Larsson

Ny bräda.
Om du ska köra park o puder skulle ja ändå satsat på en parkbräda.. bättre att ha en parkbräda i pudret än en puderbräda i parken så att säga..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp