Ny bräda?

Linda_89

Ny medlem
Ny bräda?
Jag insåg nu i början av säsongen att brädan jag åker på är 9 år gammal och tänkte att det kan vara på tiden att skaffa en ny... :)
Jag har åkt sen jag var 8 år så jag är hyfsat bra på att åka, jag hoppar inte så mycket utan tycker det är roligast att åka fort i pisterna. På vintrarna åker jag kke 1gång/vecka.
Har tittat på blue tomato på lite olika brädor, är den sidan tillförlitlig?
Jag är 165cm och väger 57kg har skostrl 36,5.
Jag har tittat lite på burton lux:
Core Specific: True Flex Super Fly® Core
Tail längd (cm) 20.0
Åkarvikt max. (kg) 66
Tail Bredd (cm) 27.73
LŠngd (cm) 107.0
Stance (cm) 48
Nose Bredd (cm) 27.73
MidjeBredd (cm) 23.8
Nose Längd (cm) 20.0
Sidecut radius 7,29
Åkarvikt min. (kg ) 52

och på K2 vavavoom:

Core: Rhythm Core
Åkarvikt max. (kg) 82
Tail Bredd (cm) 28.57
LŠngd (cm) 122.84
Stance (cm) 54,6
Nose Bredd (cm) 28.57
MidjeBredd (cm) 24.2
Sidecut radius 8,2
Åkarvikt min. (kg) 45

Har ni några tips?
Sen bindningar är det något särskilt man bör tänka på när det gäller det, förutom rätt storlek?

Ny bräda?
Jag har hört bra saker om vavavoom men tror att med din längd och din skostorlek så bör du satsa på lux'en. Burton gör ju bra grejor så den är säkert fin för dig.
Annars så tycker jag väl att blue-tomato förvisso är en smidig sida att handla från, när allt fungerar. Skulle du behöva reklamera är det ju ett jävla meck med att skicka till österrike.
På Hollywood.se har de riktigt bra priser nu.
kanske den här skulle vara något?
http://www.hollywood.se/sv/product/21048/w-runaway-146#filter-6

Vad gäller bindningar så är det ju viktigt att de passar så storleken är det allra viktigaste om man inte har personliga krav på hur de ska kännas och så.
Jag själv gillar lite mjukare bindningar så jag får bra brädkänsla medan andra kanske gillar lite styvare så de får bättre respons.

Hoppas det hjälper dig något och att du hittar en go bräda du är nöjd med.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp