Ny filmsatsning!

Mohlkert

Ny medlem
Ny filmsatsning!
Tjaba.

Hur många är det inte som reser ihop med sina polare varje vinter med en videokamera bredvid lavinspaden och termosen med varm choklad? Det är uppenbart många i det lilla landet lagom med grymma kunskaper och stor hängivenhet att göra skidfilm i sverige. För dåliga för att platsa in i Secondhands eller FR? Nope just bad luck. Inte rätt kontakter eller bara inte möjligheten. Vi är många som inte är rika, kända eller populära men jävlar åka skidor kan vi!

Tänkte därför kolla intresset för att starta en ny grupp. Vi söker helt enkelt filmare, åkare, redigerare och allt annat folk som kan behövas när det gäller film, för att kunna göra det vi älskar. Åka skidor med vänner och förmedla vår känsla till resten av skidpopulationen.

Projektet går under namnet Project Mayhem! Intresserad? Är du duktig skidåkare, filmare, klippare eller bara en jävligt skön person. Vi söker, jibbers, freerideåkare, klippare, filmare, tjejer, killar you name it!

Skicka pm eller maila mig på m.mohlkert(at)gmail.com.

Facebook grupp: Project Mayhem

UPPDATE! - 2008-01-06

Wooopido!

Fan vad jag är taggad! Lyfter om 9 dagar till Iran och då väntar 7 veckors grym åkning i både Iran och Indien. Mumma! Det har som sagt varit lite mycket med planering etc inför resan varför update här inte varit så bra.

Så här ligger det till. I höst hoppas jag att vi, de som vill vara med och leka ska släppa en ny skidfilm som blir början på någonting helt nytt. Det handlar inte om att vi ska vara ett team på 120 åkare som alla drar sitt strå till stacken. Jag vill visa att det finns okända tallanger ute i vårt svenska land. Som exempel. Jag drar till iran och indien nu den 15 jan. Vi kommer hem med filmmaterial som vi sen får redigera och mixtra och trixa med. Vi får ihop en film på 15-20 min grym åkning thats it! Det är vårt bidrag. Problemet är att vi behöver fler "korta" filmer. Tillsammans ska vi sätta ihop dessa till en längre. Vi har folks om kommer jobba med layup, tryck och animationer så en film blir det om vi drar det här i mål.

Så det jag vill är att ni tillsammans fixar ihop material i små team. När ni känner er färdiga gör ni er egen film som vi sen kommer att titta igenom. Vi kommer att kolla på åkning, stil och attityd. Att köra im the best fuck you är inte det vi söker. De bästa bidragen kommer att bli kontaktade för att bli ombedda att skicka sitt material i orginalformat som sen våra klippare får ta tag i.

Filmen skall spelas in i 4:3 format och kan innehålla allt från rails, sjuka dropp, monoåkning, snowboard etc. Tjejer killar spelar ingen roll!

Har ni några frågor så skicka mail till mig på m.mohlkert@gmail.com eller här på FR så ska jag svara i den takt jag hinner, vet inte hur dte är med internet i Iran.

Love u al! Have a nice winter!

Senast ändrad:
Ny filmsatsning!
Tror det är bättre om du utgår från dina egna bekanta och utökar efter det.. För många kockar annars tror jag...

Som Hasse (eller var det lasse?) sa så är vi ett gäng som precis startat upp ett projekt. Vi utgick från bekanta och de från deras bekanta osv...

Men lycka till! :)

Ny filmsatsning!
Jarle sa:
Tror det är bättre om du utgår från dina egna bekanta och utökar efter det.. För många kockar annars tror jag...

Som Hasse (eller var det lasse?) sa så är vi ett gäng som precis startat upp ett projekt. Vi utgick från bekanta och de från deras bekanta osv...

Men lycka till! :)
Umgänges kretsen är inte så stor att den innefattar allt. Jag förstår tanken, vi får se vart det bär oss. Jag tror att det kommer att gå fin fint! Finns så många lovande talanger ute i Sverige, så det blir nog inga problem.

Ny filmsatsning!
Tanken är helt klart att lyfta fram dolda talanger som döljer sig ute i backarna. Men det är inte några speciella krav på att man ska kunna sätta minst tre trick av en lista på ja du fattar. Känner du att du duger så är kanske det good enough. har du bilder film etc?

Ny filmsatsning!
Mohlkert sa:
Tanken är helt klart att lyfta fram dolda talanger som döljer sig ute i backarna. Men det är inte några speciella krav på att man ska kunna sätta minst tre trick av en lista på ja du fattar. Känner du att du duger så är kanske det good enough. har du bilder film etc?
jag kan fixa en film till sön, fast det är dock bara i ett litet hopp som finns på dundret just nu, men man kanske får en liten uppfattning iaf! återkommer med film!

Ny filmsatsning!
jag kan åka tror jag, Men vem bestämmer att man e skön då? för jag kan kanske vara det

Ny filmsatsning!
och det hade varit sjukt kul att vara med här, men min nivå duger nog inte riktigt ^^ när ska material senast skickas in för "prövning"? :)

Ny filmsatsning!
Det här är så jävla bra! För varje inlägg som skrivs här blir jag mer och mer övertygad om att det finns så många sjuka talanger som är dolda i våra backar. La upp den här tråden för att se vad det fanns för intresse. Nu när jag vet får jag arbeta vidare med det. Det finns inget slutdatum när man kan skicka in material och även om man skickar in material kan vi inte garantera att vi kan använda det. Men vi skall göra vårt bästa att ta till vara på era talanger!

// M

Ny filmsatsning!
haha låter som en kul ide. men roligast när jag gick in å kollade facebook gruppen..
Fight club!!
ps. värkar finnas sjuka grupper på fb som skickar filmer till varandra när dom slås med randoms :S hahha

Ny filmsatsning!
ni kommer att sitta i månader och bara titta på material:P men shit vad gott jag skickar gärna street-film till er om ni vill ha de!!!:)

Ny filmsatsning!
ni kommer att sitta i månader och bara titta på material:P men shit vad gott jag skickar gärna street-film till er om ni vill ha de!!!:)

Ny filmsatsning!
Railson sa:
Jag tycker de lät som en jävlit sweet idee! vars håller du hus som har ideen?=D
Jag har just nu mitt uppehälle i snö säkra och offpistsköna Stockholm! Jävla 08 :) Men tror nog att jag själv kan samla ihop lite sweet material under vinterns lopp. Ska till Iran och Indien under en rätt lång period i vinter. Blir nog smutt. Går att läsa om på vår blogg här på freeride. www.freeride.se/blog/pavift/

Men om det är många som är med på det här kan vi börja köra att alla som vill vara med skickar in sin kontaktinfo till min mail.

Namn
Add
Telefon
Mail
Info

I infot kan ni bara kort skriva lite om er om ni har en grupp och kanske skicka med lite material så blir det skit bra! Gör ni det så lovar jag att kontakta er i slutet av säsongen!

// M

Ny filmsatsning!
Det här ska bli skit kul! Ta chansen nu och visa vad som döljer sig i de svenska stugorna! Se till att sätta er själva på sveriges skidkarta. Det vi vill se är kärlek till sporten!

Hjälp oss att sätta Jon Olsson på plats ;)

// M

Ny filmsatsning!
Rolig idé tycker jag, bra intiativ. Man skulle kunna tänka sig att göra en försäsongsfilm?? Alla som vill skickar in sina bästa klipp?

Ny filmsatsning!
Mohlkert sa:
Railson sa:
Jag har just nu mitt uppehälle i snö säkra och offpistsköna Stockholm! Jävla 08 :) Men tror nog att jag själv kan samla ihop lite sweet material under vinterns lopp. Ska till Iran och Indien under en rätt lång period i vinter. Blir nog smutt. Går att läsa om på vår blogg här på freeride. www.freeride.se/blog/pavift/

Men om det är många som är med på det här kan vi börja köra att alla som vill vara med skickar in sin kontaktinfo till min mail.

Namn
Add
Telefon
Mail
Info

I infot kan ni bara kort skriva lite om er om ni har en grupp och kanske skicka med lite material så blir det skit bra! Gör ni det så lovar jag att kontakta er i slutet av säsongen!

// M
Jaa är fan påå!!
Men ska du ha in detta i slutet av sesongen? Och material som e filmat sesongen som kommer nu. Eller Är det matrial från förra vintern?
PEace=D

Ny filmsatsning!
Railson sa:
Mohlkert sa:
Railson sa:

Namn
Add
Telefon
Mail
Info

// M
Jaa är fan påå!!
Men ska du ha in detta i slutet av sesongen? Och material som e filmat sesongen som kommer nu. Eller Är det matrial från förra vintern?
PEace=D
Haha jag struntar det är denna förra eller när era farföräldrar var små. Bara ni tycker att det är grymt och tycker att det ger er en bra bild av er åkning, er kärlek till sporten!

Materialet ska in i slutet av denna så får vi se vad som händer sen.

// M

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp