Ny Freestylebräda!

jolm

Ny medlem
Ny Freestylebräda!
vikt= 65 Kg
längd= 175 cm
skostorlek= 43
Budget: No limit.

Söker en MJUK freestylebräda, (parkåkning) Ska köra en kortare variant tänkte jag. Har nu en Burton Twin som jag kör med just nu. Men tänkte köpa en lite bättre parkbräda, är ute efter flexet, en supermjuk bräda. Hört att sims har en del sådana brädor, men vet inte riktigt.

Om ni har några brädförslag och vet vad ni pratar om så skriv gärna.

/jolm

Ny Freestylebräda!
Tack för hjälpen, ska kolla närmare på forum brädan, se om jag kan hitta den i någon affär i närheten ;)

Ny Freestylebräda!
Jag är ungefär som dig, och har slagit till på en burton fix.
Det är en ren parkbräda, som är ganska mjuk och med ett grymt flex enligt dom som testat.
0 camber, alltså inget spann för att minska hugg vid uthopp och även en liten utböjning i tail/nose för att inte hugga på rails. Har ju själv inte hunnit testa den ens, men verkar fått rätt bra kritik på internet så vi får väl se!

Sen har den ju kanaler för E.S.T bindningar så man kan ställa in vilken stance eller bredd man nu än vill ha mellan benen. Kan ju vara roligt om det snöat på någon dag eller om man är petig med hur man står. Jobbiga är väl att est-bindningar är lite dyrare och bara burton har dem vad jag vet, man kan ju leta begagnat annars eller köra med tillbehörsplattorna om man redan har ett par bindningar.

http://www.burton.com/Gear/Default.aspx#/gear/productdetail/mens/boards/10416/206835407155/
Finns i lite svarta färger också om man inte gillar de blåa, rosa och gula...

Tillbaka
Topp