Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilken PC säljs har bättre hårdvara än 2,5GHz, 2Gb Ram (upp till 4Gb), 250Gb hårddisk, GeForce 8600 512Mb, multitouch musplatta etc. för 10 000kr?Alric sa:en mac är ju klart bäst om du ska redigera bilder och film!
men sen så blir du ju lite mer låst efter som mac är ett monopolföretag som gärna inte sammarbetar med "småföretagare".
och om du vill så kan du köpa en pc laptopp för 10000 som spöar macbook pro med längder, för att sedan instalera os x (macintosh oprativsystem) på din pc laptoop. då sparar du några tusen och får en grym dator. MEN ETT STORT PS!: kolla upp på osx86.com så att hårdavaran du köper passar!
Den speccen har jag på min laptop fasst en dual core 2.1Ghz blir yu totalt 4.2Ghz (?)oscarius sa:Vilken PC säljs har bättre hårdvara än 2,5GHz, 2Gb Ram (upp till 4Gb), 250Gb hårddisk, GeForce 8600 512Mb, multitouch musplatta etc. för 10 000kr?
typ väldigt många!oscarius sa:Vilken PC säljs har bättre hårdvara än 2,5GHz, 2Gb Ram (upp till 4Gb), 250Gb hårddisk, GeForce 8600 512Mb, multitouch musplatta etc. för 10 000kr?
Och sen är MBPn 2,54cm tjock ihopfälld dessutom.
MPBn har Dual Core 2,5GhzSimonski sa:Den speccen har jag på min laptop fasst en dual core 2.1Ghz blir yu totalt 4.2Ghz (?)
och det gick på långt under 10 000kr och det va från dell
Var det mig det sista var till? Jag har macbook pro. En mac pro är stationär.Alric sa:typ väldigt många!oscarius sa:Vilken PC säljs har bättre hårdvara än 2,5GHz, 2Gb Ram (upp till 4Gb), 250Gb hårddisk, GeForce 8600 512Mb, multitouch musplatta etc. för 10 000kr?
Och sen är MBPn 2,54cm tjock ihopfälld dessutom.
jag sägert inte att macpro´n är dålig. men efter som att mac är ett monopolbolag så kan dom höja priserna efter som det är bara deras hårdvara som funkar i deras mjukvara.
men tack vare duktiga hackare så har det ingen betydelse i nu läget, så då kan du köpa en "hackingtoch" för en billigare slant. som fortfarande är lika bra.
det är ju gansta logist att mac tar mer betalt för sina datorer, det fins ju ingen att konkurera mot.
och om du tycer att det är jätte viktigt med en 2,54cm tjock laptop så tycker jag att du ska köpa mac pro´n.
Jo sant men i laptops så är det MINNE som är det viktigaste och det är inte så stor skillnad mellan 2.1 och 2.5 cpu,s..yu mera minne desto bättre...oscarius sa:MPBn har Dual Core 2,5GhzSimonski sa:Den speccen har jag på min laptop fasst en dual core 2.1Ghz blir yu totalt 4.2Ghz (?)
Kör för guds skull inte osx på en pc, det buggar rejält...Alric sa:en mac är ju klart bäst om du ska redigera bilder och film!
men sen så blir du ju lite mer låst efter som mac är ett monopolföretag som gärna inte sammarbetar med "småföretagare".
och om du vill så kan du köpa en pc laptopp för 10000 som spöar macbook pro med längder, för att sedan instalera os x (macintosh oprativsystem) på din pc laptoop. då sparar du några tusen och får en grym dator. MEN ETT STORT PS!: kolla upp på osx86.com så att hårdavaran du köper passar!
Vad har det med ditt första argument då att göra? nu säger du ju emot dig själv.Simonski sa:Jo sant men i laptops så är det MINNE som är det viktigaste och det är inte så stor skillnad mellan 2.1 och 2.5 cpu,s..yu mera minne desto bättre...oscarius sa:MPBn har Dual Core 2,5GhzSimonski sa:Den speccen har jag på min laptop fasst en dual core 2.1Ghz blir yu totalt 4.2Ghz (?)
Sen när kom det ngn laptop med 1 gb graffekort? :S Din låter för brutal för att ligga på 6k.Jarle sa:Visst är MBP grym för redigering av diverse tingestar. Men den kostar och för samma pris får man faktiskt en pc som spöar den med hästlängder vad det gäller specc. För 5-6k får du ju laptops (pc) som klår MBP i prestanda. Betalade 6k för min som har 2.7 GHz Dualcore, 4 GB DDR2, 1 GB graf Geforce, 250 gb hdd osv osv osv
Det finns om man letar, det var ju länge sedan de första med 512 mb graf kom...spaderkunG sa:Sen när kom det ngn laptop med 1 gb graffekort? :S Din låter för brutal för att ligga på 6k.Jarle sa:Visst är MBP grym för redigering av diverse tingestar. Men den kostar och för samma pris får man faktiskt en pc som spöar den med hästlängder vad det gäller specc. För 5-6k får du ju laptops (pc) som klår MBP i prestanda. Betalade 6k för min som har 2.7 GHz Dualcore, 4 GB DDR2, 1 GB graf Geforce, 250 gb hdd osv osv osv
Så är det uppenbarligen eftersom alla säger det, men jag bad ju om tips (i samma svar) om vilka datorer som gör det.curtis sa:Simonski skrev:
Den speccen har jag på min laptop fasst en dual core 2.1Ghz blir yu totalt 4.2Ghz (?)
oscarius skrev:
MPBn har Dual Core 2,5Gh
men eftersom den låg långt under 10000 och en macbook pro 2,5ghz kostar ca 20 tusen lär man väl kunna få en hyfsat mycket bättre pc runt den summan, eller är jag helt ute och cyklar? är inte expert
ja själcklart ka du få det !curtis sa:Simonski skrev:
Den speccen har jag på min laptop fasst en dual core 2.1Ghz blir yu totalt 4.2Ghz (?)
oscarius skrev:
MPBn har Dual Core 2,5Gh
men eftersom den låg långt under 10000 och en macbook pro 2,5ghz kostar ca 20 tusen lär man väl kunna få en hyfsat mycket bättre pc runt den summan, eller är jag helt ute och cyklar? är inte expert
om du säger det... sen finns det väl mycket negativt också? är inte mac ganska limiterat och du har inte samma möjligheter då alla program inte funkar för mac? kan väl bli lite segt i slutändan, men han kanske bara är ute efter att hålla på med media i det stora helaoscarius sa:Så är det uppenbarligen eftersom alla säger det, men jag bad ju om tips (i samma svar) om vilka datorer som gör det.curtis sa:Simonski skrev:
oscarius skrev:
MPBn har Dual Core 2,5Gh
Sen tycker jag förövrigt (som kanske framgått) att mac är värt dom där lusentapparna extra.
Jämföra en MacBook Pro och den där datorn tre inlägg upp, är som att jämföra en porsche med en stylad nissan.
Ärligt talat, saknar jag inget.curtis sa:om du säger det... sen finns det väl mycket negativt också? är inte mac ganska limiterat och du har inte samma möjligheter då alla program inte funkar för mac? kan väl bli lite segt i slutändan, men han kanske bara är ute efter att hålla på med media i det stora helaoscarius sa:Så är det uppenbarligen eftersom alla säger det, men jag bad ju om tips (i samma svar) om vilka datorer som gör det.curtis sa:Simonski skrev:
oscarius skrev:
MPBn har Dual Core 2,5Gh
Sen tycker jag förövrigt (som kanske framgått) att mac är värt dom där lusentapparna extra.
Jämföra en MacBook Pro och den där datorn tre inlägg upp, är som att jämföra en porsche med en stylad nissan.
Gamingdatorer, som kanske inte riktigt ar vad traden handlar omTwinaren sa:alienware är de bästa bärbara datorerna, men priset på en sån är ganska högtSen är ju Xps datorerna nice med. Funderar också på att köpa en latop, skulle köpa en alienware men orkar inte slänga ut pengar på en sån dyr :p Så de blir nog en Toshiba Qosmio X-300 den e riktigt nice den med.
Bild: http://www.cnet.co.uk/i/c/blg/cat/laptops/toshibaqchd/qchdmain_350.jpg
Man behöver inte köpa en gaming dator bara för att spela spel på utan hålla på med andra saker med, eftersom gamingdatorerna oftast brukar ha bra prestanda.Sandlake sa:Gamingdatorer, som kanske inte riktigt ar vad traden handlar omTwinaren sa:alienware är de bästa bärbara datorerna, men priset på en sån är ganska högtSen är ju Xps datorerna nice med. Funderar också på att köpa en latop, skulle köpa en alienware men orkar inte slänga ut pengar på en sån dyr :p Så de blir nog en Toshiba Qosmio X-300 den e riktigt nice den med.
Gamingdatorer kallas inte så bara för att de ska vara till för att spela spel på, utan för att de ska tåla de flesta nya spelen, vilket innebär att den måste ha bra prestanda...Sandlake sa:Gamingdatorer, som kanske inte riktigt ar vad traden handlar omTwinaren sa:alienware är de bästa bärbara datorerna, men priset på en sån är ganska högtSen är ju Xps datorerna nice med. Funderar också på att köpa en latop, skulle köpa en alienware men orkar inte slänga ut pengar på en sån dyr :p Så de blir nog en Toshiba Qosmio X-300 den e riktigt nice den med.
ja, men du behover inte ett Nvidia 9800M GT med en Intel Core 2 Duo extreme processor for att kunna redigera HD-material. Kanns lite onodigt att slanga ut ett antal extra tuselappar for en dator du inte h ar nagon riktig anvandning forspaderkunG sa:Gamingdatorer kallas inte så bara för att de ska vara till för att spela spel på, utan för att de ska tåla de flesta nya spelen, vilket innebär att den måste ha bra prestanda...Sandlake sa:Gamingdatorer, som kanske inte riktigt ar vad traden handlar omTwinaren sa:alienware är de bästa bärbara datorerna, men priset på en sån är ganska högtSen är ju Xps datorerna nice med. Funderar också på att köpa en latop, skulle köpa en alienware men orkar inte slänga ut pengar på en sån dyr :p Så de blir nog en Toshiba Qosmio X-300 den e riktigt nice den med.
Är faktiskt tveksam till Zepto iom att deras enda 17" går loss på minst 20 000:-. För det priset kan du få en schysst speldator och ett par kompletta skidor faktiskt.paffare sa:www.zepto.se