Ny laptop!

niknik

Ny medlem
Ny laptop!
Tjenare freeride!
jag behöver en nyy laptop för editering av HD filer och annat kul. Datorn skall vara snabb.
Nu behöver jag er hjälp att hitta mig en bra och snabb laptop.
kom igen fr

Ny laptop!
Köp nån macbook då?
Har själv bara haft bärbara pc, från dell och nu en hp från skolan med vista. Budgetdatorer som fungerar men hade macbooks på förra skolan och dom var riktigt sköna. Så fixar du final cut eller vad det nu är man har till dom... kostar ju endel, men läckert!

Dollarn är ju låg, beställ eller be en kompis köpa i usa? Enda negativa är väl att du blir utan ÅÄÖ :P

Ny laptop!
en mac är ju klart bäst om du ska redigera bilder och film!
men sen så blir du ju lite mer låst efter som mac är ett monopolföretag som gärna inte sammarbetar med "småföretagare".
och om du vill så kan du köpa en pc laptopp för 10000 som spöar macbook pro med längder, för att sedan instalera os x (macintosh oprativsystem) på din pc laptoop. då sparar du några tusen och får en grym dator. MEN ETT STORT PS!: kolla upp på osx86.com så att hårdavaran du köper passar!

Ny laptop!
Alric sa:
men sen så blir du ju lite mer låst efter som mac är ett monopolföretag som gärna inte sammarbetar med "småföretagare".
och om du vill så kan du köpa en pc laptopp för 10000 som spöar macbook pro med längder, för att sedan instalera os x (macintosh oprativsystem) på din pc laptoop. då sparar du några tusen och får en grym dator. MEN ETT STORT PS!: kolla upp på osx86.com så att hårdavaran du köper passar!
Vilken PC säljs har bättre hårdvara än 2,5GHz, 2Gb Ram (upp till 4Gb), 250Gb hårddisk, GeForce 8600 512Mb, multitouch musplatta etc. för 10 000kr?
Och sen är MBPn 2,54cm tjock ihopfälld dessutom.

Ny laptop!
oscarius sa:
Vilken PC säljs har bättre hårdvara än 2,5GHz, 2Gb Ram (upp till 4Gb), 250Gb hårddisk, GeForce 8600 512Mb, multitouch musplatta etc. för 10 000kr?
Den speccen har jag på min laptop fasst en dual core 2.1Ghz blir yu totalt 4.2Ghz (?)
och det gick på långt under 10 000kr och det va från dell

Ny laptop!
oscarius sa:
typ väldigt många!

jag sägert inte att macpro´n är dålig. men efter som att mac är ett monopolbolag så kan dom höja priserna efter som det är bara deras hårdvara som funkar i deras mjukvara.
men tack vare duktiga hackare så har det ingen betydelse i nu läget, så då kan du köpa en "hackingtoch" för en billigare slant. som fortfarande är lika bra.
det är ju gansta logist att mac tar mer betalt för sina datorer, det fins ju ingen att konkurera mot.

och om du tycer att det är jätte viktigt med en 2,54cm tjock laptop så tycker jag att du ska köpa mac pro´n.

Ny laptop!
Simonski sa:
Den speccen har jag på min laptop fasst en dual core 2.1Ghz blir yu totalt 4.2Ghz (?)
MPBn har Dual Core 2,5Ghz

Alric sa:
oscarius sa:
typ väldigt många!

jag sägert inte att macpro´n är dålig. men efter som att mac är ett monopolbolag så kan dom höja priserna efter som det är bara deras hårdvara som funkar i deras mjukvara.
men tack vare duktiga hackare så har det ingen betydelse i nu läget, så då kan du köpa en "hackingtoch" för en billigare slant. som fortfarande är lika bra.
det är ju gansta logist att mac tar mer betalt för sina datorer, det fins ju ingen att konkurera mot.

och om du tycer att det är jätte viktigt med en 2,54cm tjock laptop så tycker jag att du ska köpa mac pro´n.
Var det mig det sista var till? Jag har macbook pro. En mac pro är stationär.
Men eftersom jag är intresserad, och du säger att du vet, kan väl du tipsa om några datorer bättre än MBPn för 10 000kr? Tack på förhand.

Ny laptop!
Alric sa:
Kör för guds skull inte osx på en pc, det buggar rejält...

Ny laptop!
Simonski sa:
oscarius sa:
Simonski sa:
MPBn har Dual Core 2,5Ghz
Jo sant men i laptops så är det MINNE som är det viktigaste och det är inte så stor skillnad mellan 2.1 och 2.5 cpu,s..yu mera minne desto bättre...
Vad har det med ditt första argument då att göra? nu säger du ju emot dig själv.
Skillnad är det visst mellan 2,1 och 2,5, om du pressar datorn så hårt.
Mycket mer än 2Gb ram behövs inte, och eftersom dom flesta moderna datorerna har det idag, så är alla lika bra eller?

Ny laptop!
Visst är MBP grym för redigering av diverse tingestar. Men den kostar och för samma pris får man faktiskt en pc som spöar den med hästlängder vad det gäller specc. För 5-6k får du ju laptops (pc) som klår MBP i prestanda. Betalade 6k för min som har 2.7 GHz Dualcore, 4 GB DDR2, 1 GB graf Geforce, 250 gb hdd osv osv osv

Ny laptop!
Visst kan du få en pc laptop med samma prestanda som en mbp, men..! Mac är det i särklass bästa operativsystemet som finns. Enda anledningen till att windows fortfarande finns är att de var först på marknaden och dom flesta känner inte till något annat. Men om du kör en pc med vista så "käkar" vista upp mängder av datorns prestanda bara för att hålla operativsystemet igång. Till skillnad från mac som bara använder en ytterst liten del av datorns prestanda. Med andra ord kan du köpa en pc för samma pris med bättre prestanda, men i slutändan är dom ändå likvärdiga, om inte macen t.o.m e bättre. Andra fördelar med mac är att operativsystemet e otroligt driftsäkert (till skillnad från windows som är proppfullt med buggar), dessutom finns det inga virus till mac så du slipper lägga ut pengar på dyra antivirusprogram.

Alltså, satsa på en mac så slipper du krångel! :D (dessutom är dom jävulskt snygga o finns massa med fiffigheter i dom)

take care

Ny laptop!
Jarle sa:
Visst är MBP grym för redigering av diverse tingestar. Men den kostar och för samma pris får man faktiskt en pc som spöar den med hästlängder vad det gäller specc. För 5-6k får du ju laptops (pc) som klår MBP i prestanda. Betalade 6k för min som har 2.7 GHz Dualcore, 4 GB DDR2, 1 GB graf Geforce, 250 gb hdd osv osv osv
Sen när kom det ngn laptop med 1 gb graffekort? :S Din låter för brutal för att ligga på 6k.

Ny laptop!
spaderkunG sa:
Jarle sa:
Sen när kom det ngn laptop med 1 gb graffekort? :S Din låter för brutal för att ligga på 6k.
Det finns om man letar, det var ju länge sedan de första med 512 mb graf kom...
Det var ett företag som hade en drive... Kostade 6999 (ordinarie pris bra mycket mer) eller något sådant, får lite rabbat med så jag betalade 999 mindre...

I vilket fall finns det många datorer som spöar mac vad det gäller prestanda vs pris

Senast ändrad:
Ny laptop!
alienware är de bästa bärbara datorerna, men priset på en sån är ganska högt ;) Sen är ju Xps datorerna nice med. Funderar också på att köpa en latop, skulle köpa en alienware men orkar inte slänga ut pengar på en sån dyr :p Så de blir nog en Toshiba Qosmio X-300 den e riktigt nice den med.
Bild:
qchdmain_350.jpg

Ny laptop!
Tycker att du ska vända dig till en sida som ägnar sig åt problem som dessa. Finns inte många inlägg här som hjälper utan snarare stjälper... Personligen har jag aldrig ansett Mac vara värd de extra pengarna.

Ny laptop!
Simonski skrev:

oscarius skrev:

MPBn har Dual Core 2,5Gh

men eftersom den låg långt under 10000 och en macbook pro 2,5ghz kostar ca 20 tusen lär man väl kunna få en hyfsat mycket bättre pc runt den summan, eller är jag helt ute och cyklar? är inte expert

Ny laptop!
curtis sa:
Simonski skrev:

oscarius skrev:

MPBn har Dual Core 2,5Gh

men eftersom den låg långt under 10000 och en macbook pro 2,5ghz kostar ca 20 tusen lär man väl kunna få en hyfsat mycket bättre pc runt den summan, eller är jag helt ute och cyklar? är inte expert
Så är det uppenbarligen eftersom alla säger det, men jag bad ju om tips (i samma svar) om vilka datorer som gör det.

Sen tycker jag förövrigt (som kanske framgått) att mac är värt dom där lusentapparna extra.
Jämföra en MacBook Pro och den där datorn tre inlägg upp, är som att jämföra en porsche med en stylad nissan.

Ny laptop!
curtis sa:
Simonski skrev:

oscarius skrev:

MPBn har Dual Core 2,5Gh

ja själcklart ka du få det !
för man betalar i princip bara för märket när man köper en mac..

kan även säga att zepto erbjuder mycket prestanda för lite pengar och där kan man även ändra vad man vill ha för innehåll osv
http://www.zeptoexperten.se/Shop/Notebooks.aspx

Twinaren ... alienware och dell är samma företag då alien ägs av dell:)
och jag kan säga att xps datorerna är grymt bra då jag själv har en :)

Ny laptop!
oscarius sa:
curtis sa:
Simonski skrev:

oscarius skrev:

MPBn har Dual Core 2,5Gh

Så är det uppenbarligen eftersom alla säger det, men jag bad ju om tips (i samma svar) om vilka datorer som gör det.

Sen tycker jag förövrigt (som kanske framgått) att mac är värt dom där lusentapparna extra.
Jämföra en MacBook Pro och den där datorn tre inlägg upp, är som att jämföra en porsche med en stylad nissan.
om du säger det... sen finns det väl mycket negativt också? är inte mac ganska limiterat och du har inte samma möjligheter då alla program inte funkar för mac? kan väl bli lite segt i slutändan, men han kanske bara är ute efter att hålla på med media i det stora hela

Ny laptop!
curtis sa:
oscarius sa:
curtis sa:
Simonski skrev:

oscarius skrev:

MPBn har Dual Core 2,5Gh

om du säger det... sen finns det väl mycket negativt också? är inte mac ganska limiterat och du har inte samma möjligheter då alla program inte funkar för mac? kan väl bli lite segt i slutändan, men han kanske bara är ute efter att hålla på med media i det stora hela
Ärligt talat, saknar jag inget.
Skulle man sakna något, så är det bara att installera Windows så kör jag det vid sidan om, på samma prestanda.

Ny laptop!
De va ett jävla pick pack mac hit å pick pack vista dit. helvete vilket skräp de är. om du nu är intresserad av att ha en så snabb dator som möjligt se för fan till å ha in linux i den. men kom inte sen å säg att inget fungerar...

ska allting fungera så ska du ha mac.
vill du ha möjligheter ska du ha xp/vista(köp en ny och du kommer inte få xp). och ska de bara vara snabbt ska du ha linux.

sen kommer nog alla överens att datorspecsen ska vara så höga som möjligt för den slant du nu ska betala.

Ny laptop!
wörd "Wippeh".

ett tips till dig nikkex!: gå in på http://www.flashback.info/ och gå in på mac forumet och pc forumet så kommer du se att på mac forumet så hatar alla pc och tvärt om på pc.
men du kommer få ett bättre perspektiv om du går in på flashback och kikar!
men tänk på att appel är ett monopolbolag ( =onda ) (men gör bra grejjer)

passen säger:
Kör för guds skull inte osx på en pc, det buggar rejält...

SVAR: ja om man inte kan handskas med det eller har fel hårdvara. och nej är man en sopa på datorer och inte vill lägga ner 1 veckas arbete så är det inget altenativ, jag förstår dig.

lycka till med ditt val av dator nikkex!=)

I´m out!

Ny laptop!
Ny laptop!
Sandlake sa:
Twinaren sa:
alienware är de bästa bärbara datorerna, men priset på en sån är ganska högt ;) Sen är ju Xps datorerna nice med. Funderar också på att köpa en latop, skulle köpa en alienware men orkar inte slänga ut pengar på en sån dyr :p Så de blir nog en Toshiba Qosmio X-300 den e riktigt nice den med.
Bild: http://www.cnet.co.uk/i/c/blg/cat/laptops/toshibaqchd/qchdmain_350.jpg
Gamingdatorer, som kanske inte riktigt ar vad traden handlar om
Man behöver inte köpa en gaming dator bara för att spela spel på utan hålla på med andra saker med, eftersom gamingdatorerna oftast brukar ha bra prestanda.

Ny laptop!
Sandlake sa:
Twinaren sa:
Gamingdatorer kallas inte så bara för att de ska vara till för att spela spel på, utan för att de ska tåla de flesta nya spelen, vilket innebär att den måste ha bra prestanda...

Ny laptop!
spaderkunG sa:
Sandlake sa:
Twinaren sa:
Gamingdatorer kallas inte så bara för att de ska vara till för att spela spel på, utan för att de ska tåla de flesta nya spelen, vilket innebär att den måste ha bra prestanda...
ja, men du behover inte ett Nvidia 9800M GT med en Intel Core 2 Duo extreme processor for att kunna redigera HD-material. Kanns lite onodigt att slanga ut ett antal extra tuselappar for en dator du inte h ar nagon riktig anvandning for

Ny laptop!
Om du inte är ute efter en kompakt bärbar så borde du kolla in HPs 20" serie. Rejäla doningar som funkar riktigt bra till det mesta som kräver prestanda. Dessutom är tjugotumsskärmen fin när du redigerar.

Dock väger dom ca: 7,5kg. Men du får fortfarande ta med en som personlig sak på transatlantiska flyg etc.

Ny laptop!
Tjena tjena lånar tråden lite gran! :D

Jag söker en bra gaming laptop som ska ta några spel och ha ett bra grafik kort,
Hur mycket ligger en bra sådan på?

Och finns det någon som har nå bra tips? :D

Tillbaka
Topp