Ny på Carving

• Trådstartare Trådstartare kungen.nu
  • Start datum Start datum
K

kungen.nu

Guest
Ny på Carving
Har åkt skidor ganska länge och hade nu tänkt köpa mig ett par lätt begagnade carvingskidor. Har bara testat någon gång tidigare så jag har inte så mycket kunskap om vilka jag ska köpa. Är som sagt en ganska hyffsad skidåkare, dålig på offpist, åker gärna snabbt, 180cm lång, 72kg lätt. Någon som kan ge tips på en bra skida ( och längd ) , har sett att det finns en uppsjö ( twintipp och allt vad det heter ) så snälla hjälp mig!

Ny på Carving
nå vad längden beträffar så kan d va bra att börja med en skida som är ungefär 1 dm kortare än kroppslängd lr lika lång som din kroppslängd. om du inte har åkt så mkt carving förut så spring inte iväg å köp värsta racingskidan. köp heller inte feta fatskis lr dyra freerideskidor om du nu bara har tänkt ligga å carva i pist. twintipskidor har uppböjd bakände å ä gjorda för att i första hand hoppa å åka pipe med, så d är no int nån bra idé att köp twintip om du int gillar funparks. ja vet int vilken skida som passar dig bäst, men köp 1 rätt så mjuk å stabilen till att börja med. snacka med nån som kan skidor i en sportaffär. d brukar finnas billiga å bra skidpaket såhär före jul på många ställen samt fjolårsmodeller. du tjänar oftast mer på att köpa nytt än begagnat i längden.

Tillbaka
Topp