Viggo Böttiger
Ny medlem
Turskidor
Hej, är ganska ny inom turskidåkningen. Har hyrt tull åren innan iår. Då har jag kört med ett par blizzard zero g 95. Jag tyckte dem var helt ok kändes som att dem var lite lätta påvägen ner kändes som att dem inte riktigt var med. Kan ju också bero på att jag är en van skidåkare i pisten och ovan i off-pist. Sedan var det också ganska dålig snö i de svenska fjällen senaste gångerna jag varit där. Men iallafall så siktar jag på att köpa mig ett kit iår och undrar då lite om skidor och bindningar. Jag är lite sugen på ett par black crow Camox Freebird eller ett par Navis Freebird eller tillockmed Corvus Freebird. Jag kommer så småningom bara gå på tur och inte åka mycket i pist. Då undrar jag vilka som skulle vara bäst. Jag var sugen på camox då dem är någorlunda bra i pisten. Men nu när det knappt kommer bli någon pist kanske man ska satsa på ett par Corvus. Har ni några förslag av dessa eller några andra skidor? Jag kommer från pisten med många stora svängar med mycket carving. Men har senare märkt att off-pisten är så mycket roligare.