Ny parkbräda! (ännu en) :)

lallee

Ny medlem
Hej! Har kört 2 säsonger (hela) på min burton love bräda nu, känner att det är dags för något nytt. Är helt vilsen i denna bräd djungel just nu då jag inte hunnit kolla så mycket. Är nöjd me love'en och är ute efter något liknande, möjligtvis lite mjukare men vill fortfarande kunna shredda svarta utan större omständigheter. Har sneglat lite på forums chillydog (för mjuk?) och dc's PBJ, är dom helt åt helvete kanske? Ge mig förslag :D

ska väl tillägga att jag kör mer hopp än rails, men blir en hel del rails också såklart

tacksam för snabba svar!

magnusericsson sa:
Hur mycket väger du och hur lång är du?
haha vilken jävla miss från min sida:rolleyes: är 184cm lång och väger 76-77 kilo, körde med 155 brädan o tyckte den var i lagom längd

edit: glömde skriva att jag inte är så fascinerad av rocker brädor

Senast ändrad:
Omöjligt att säga, alla märken har en board som skulle passa perfekt för dig. Allt som händer med dom här trådarna är att alla börjar spamma om den brädan dom kör på :)

Vad du borde göra är bara att se vilket märke du gillar och utgå från det. Alla märken har så pass brett brädsortiment att du kan få det du letar efter från ditt favoritmärke. Som exempel, du nämnde forum och deras chillydog. Chillydog är dock namnet på deras rocker som du sa att du inte var så förtjust i (eller? (: )

Hur som helst. Om du ändå skulle vilja ha en board med chillydog från forum så finns det ju många modeller, men då du vill kunna bomba pister or whatever kan vi ju utesluta de allra mjukaste, som t.ex. Manualen, även om den faktiskt klarar sig helt okej på det planet så länge du inte tänker eurocarva. Den är dock riktigt mjuk.

Då har vi t.ex. (Från mjukaste och uppåt, ett par är dock sorterade efter antagande)

Forum Scallywag
Forum Youngblood Chillydog
Forum Substance
Forum Scheme
Forum Destroyer

Och då är du bara inne på parkbrädor med rocker, förstår du vad jag menar? :)

Om du dock vill ha gammal hederlig camber som din Love så kör du nog bäst på en Youngblood, Pat Moore eller Destroyer för det du letar efter. Då är det svårt att bli besviken.

Men tänk ut vilket märke du helst vill köra på och gå sedan in på hemsidan och läs lite om brädorna och så, det brukar oftast funka bäst

Coldis sa:
Omöjligt att säga, alla märken har en board som skulle passa perfekt för dig. Allt som händer med dom här trådarna är att alla börjar spamma om den brädan dom kör på :)

Vad du borde göra är bara att se vilket märke du gillar och utgå från det. Alla märken har så pass brett brädsortiment att du kan få det du letar efter från ditt favoritmärke. Som exempel, du nämnde forum och deras chillydog. Chillydog är dock namnet på deras rocker som du sa att du inte var så förtjust i (eller? (: )

Hur som helst. Om du ändå skulle vilja ha en board med chillydog från forum så finns det ju många modeller, men då du vill kunna bomba pister or whatever kan vi ju utesluta de allra mjukaste, som t.ex. Manualen, även om den faktiskt klarar sig helt okej på det planet så länge du inte tänker eurocarva. Den är dock riktigt mjuk.

Då har vi t.ex. (Från mjukaste och uppåt, ett par är dock sorterade efter antagande)

Forum Scallywag
Forum Youngblood Chillydog
Forum Substance
Forum Scheme
Forum Destroyer

Och då är du bara inne på parkbrädor med rocker, förstår du vad jag menar? :)

Om du dock vill ha gammal hederlig camber som din Love så kör du nog bäst på en Youngblood, Pat Moore eller Destroyer för det du letar efter. Då är det svårt att bli besviken.

Men tänk ut vilket märke du helst vill köra på och gå sedan in på hemsidan och läs lite om brädorna och så, det brukar oftast funka bäst
Givande inlägg! Sa emot mig själv lite där med rocker, är inte helt emot det men väljer hellre en bräda med vanlig camber =) har just kikat lite extra på just dc o forum, ingen som vet någon av dc's brädor som ser intressanta ut från mina spec's?

utav de brädorna med vanlig camber som du rabblade upp ser youngblood och ev pat moore mest intressanta ut, vart får man man tag i dom utan "chillydog"?

edit: hittade youngblood brädor på bluetomato. blir nog att slå till på den =)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp