Ny setup.

meeeeow

Ny medlem
Ny setup.
Tjenare!
Jag behöver lite hjälp med en ny setup för vintern, har tidigare aldrig haft några riktiga skidkläder utan mer everest material.
Jag har inte särskilt stor koll på vad som gäller och efter ett misslyckat försök med att hitta en special blend jacka så tänkte jag att jag nu kan be er om hjälp för att posta dom kläderna som ni tycker är fetast just nu.
Jag är 195Cm lång och väger 95kr så inget annat än XL är uteslutet.
Setupen ska bestå utav följande

Jacka:
Byxor:
Goggles:
Hjälm:
Stavar:

Jackor och byxor får EJ överstiga 3000 var.
Tack på förhand^^!

P.S Jag är inte särskilt grymm så jag kanske inte borde ha så färgstarka kläder ^^

Senast ändrad:
Ny setup.
sluta genast. gå ut och prova kläder i butik. dessutom är färg en fråga om tycke och smak, inte hur duktig man är.
givetvis bör du se dig om efter storlek xl eller större, beroende på märke, modell. bör inte vara så svårt att hitta rätt i butikerna nu när alla precis fått in årets nyheter.

Ny setup.
Jag tycker ingen ska bestämma åt dig, det är bara löjligt.
Sen håller jag med er som säger att färg och storlekar är en smaksak.
Men jag också att TS har rätt i att man inte bör ha för färgstarka/utstickande kläder, om man är nybörjare. Jag tycker helt ärligt att det ser väldigt fult ut om en nybörjarse som bara glider genom parken o "coolar" sig har på sig en jacka till knäna som e limegrön..
Däremot tycker jag färgglada och stora kläder är snyggt på folk som kör bra med stil.

Ny setup.
Jag har aldrig sagt något att någon ska bestämma något åt mig,
Jag väljer att inte bära färgstarka kläder för att jag tycker att jag klär mig bättre i stilrena kläder.
Allt jag bad om var att någon som kunde posta schyssta kläder som dom skulle välja.
Men det kanske var för svårt?
Och jag vet hur fan www.justfuckinggoogleit.com fungerar så det är inte det de är frågan om, utav vad NI skulle välja och POSTA dom in i tråden.

Ny setup.
meeeeow sa:
Jag har aldrig sagt något att någon ska bestämma något åt mig,
Jag väljer att inte bära färgstarka kläder för att jag tycker att jag klär mig bättre i stilrena kläder.
Allt jag bad om var att någon som kunde posta schyssta kläder som dom skulle välja.
Men det kanske var för svårt?
Och jag vet hur fan www.justfuckinggoogleit.com fungerar så det är inte det de är frågan om, utav vad NI skulle välja och POSTA dom in i tråden....................
varför ska du köpa kläder som VI skulle välja? och istället inte vad DU skulle välja!

Senast ändrad:
Ny setup.
Ni som säger att det spelar ingen roll hur bra man är när man väljer om man ska ha förgstarka kläder. Det ser ju bara dumt ut om man åker omkting i ett knallgult oakletställ när man inte ens klarar av en 360 eller liknande..

Ny setup.
nealsson sa:
Ni som säger att det spelar ingen roll hur bra man är när man väljer om man ska ha förgstarka kläder. Det ser ju bara dumt ut om man åker omkting i ett knallgult oakletställ när man inte ens klarar av en 360 eller liknande..
haha, varför skulle de se dumt ut! lol!... inte behöver man klä sig i fula kläder bara för att man inte är bäst! då gnäller ju alla på att man har fula kläder! haha omg!

Ny setup.
kolla här då:

svartvit jacka, XL 1375:-
http://www.steepstore.com/cgi-bin/i...rtnr=EEDGREFIE&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std2

kanske är nått för dig?
annars är denhär blåa oakleyjackan jäkligt fet:
http://www.steepstore.com/cgi-bin/i...artnr=OAKMAJOR&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std2

finns också i XL, men kostar 2300:- ganska diskret, inge plottriga mönster å ganska lätt att hitta ett par byxor till, bara att ta nån basic färg som typ vit, svart, brun eller vad som helst..
finns ju också blåa brallor för helblått ställ? http://www.steepstore.com/cgi-bin/i...tnr=OAKASSAULT&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std2 ritkigt fett enligt mig,

Du behöver inte va bra för att ha snygga färger på kläderna.. men annars är de bara köra på ett brunt, svart, vitt, eller typ grått ställ som är lite mera diskret?

byxor finns ju också massor att välja, bara ta någon färg du vill ha som matchar jackan å se om de finns i storlek :)

gogglar och hjälm tycker jag själv är svårast.. först ska man ha en hjälm som passar skallen, sen ska manha gogglar som passar både hjälmens form och ansiktets form... men de är bara att fortsätta leta!

lycka till!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp