Ny skidbutik på nätet?

• Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Start datum Start datum
S

Sparf

Guest
Ny skidbutik på nätet?
Jag undrar hur många som är intresserad av att köpa skidor över nätet? håller på att försöka starta en e-firma som kommer sälja allt som har med (jibb)skidor att göra men även vanliga kläder som man har på sig när man är ute o går i stan med mera... o jag undrar vilka märken skulle ni vilja ha på sajten?

/Sparv

noterar och skriver ner, vad har ni för önskemål på en butik, vilka klädesmärken och skidmärken önskas ?

/DahIin

Ny skidbutik på nätet?
Jag skulle hels se märken som tex Billabong, Rip Curl, Kana Beach, Rusty, Lost, HIC, kanske Gotcha, Volcom, kanske Quiksilver

Ny skidbutik på nätet?
jag håller med spruce, tror det finns rätt stor efterfrågan av kläder med den mer avslappnade surfstilen etc. Vad jag vet kryllar det inte av svenska e-butiker av den varan..
Skidor hade jag klart kunnat tänka mig att köpa över nätet med det faktum att det fanns lite bredare skidor till hyfsat pris, och inte bara pistskidor. Det kan jag köpa på stadium. Försök sälja de grejerna som är lite svårare att hitta här hemma, men som det ändå finns efterfrågan av. Då hade jag nog handlat av dig.

Ny skidbutik på nätet?
Håller helt med Mr_skoglund! Försök ta in sånt som e svårt att få tag i skidor och skidutrustning! ..hade varit grymmt att sattsa på jibb och offpist skidor!

Ja vet inte riktigt va för märken men typ Oakley, red, K2, Head, ja mm...

Ny skidbutik på nätet?
vi kommer att inrikta oss på allt som har med jibb att göra... har försökt att contacta Line men dom värker det som inte vill exportera till euorpa och scandinavien

Ny skidbutik på nätet?
En återföräljare av Line i sverige hade jag inte gråtit blod över. Fixa det, och du har redan många kunder. Jag personligen anser att friåknings- och jibbskidor kombierat med klädesmärkena Dave nämnde överst i denna tråd hade varit det optimala. Med rätt marknadföring tror jag du kan lyckas. Däremot måste du ha ett relativt brett sortiment, så dina kunder blir många.

Ny skidbutik på nätet?
skulle vara najs om nån sålde samtliga burton jackor/byxor har inte hittat nån i swe som sälje det billabong vore juh inte häller helt fel !!! lycka till hoppas du får de att funka..

Ny skidbutik på nätet?
noterar och skriver ner, vad har ni för önskemål på en butik, vilka klädesmärken och skidmärken önskas ?

Ny skidbutik på nätet?
vi håller på nu att försöka få kontaker med Line och så försöker vi hitta några som kan göra sidan

Ny skidbutik på nätet?
Okej. D-u-m-b-o.. fast vi försöker få tag på folk som ska göra den... den kommer ha många sidor... cirka 50 st minst när vi slår upp den

Ny skidbutik på nätet?
Som sagt iden är seriös och sidan ska då också gärna vara det, Så det blir nog att vi anlitar någon som jobbar med detta. Men tack för förslaget D-u-m-b-o

Ny skidbutik på nätet?
jag håller med någon vem vet jag inte men de va någon som sa nåt som inte var lätt att få tag på i andra affärer

typ kläder:ripcurl,oakley,quiksilver,billabong m.f
skidor:völkl,armada,line,movement,4rnt inga salomon eller sådant det går o fåtag på alla ställen

Ny skidbutik på nätet?
Varför starta en websida med saker och märken som redan finns i dels butiker i Sverige och dels på tusen och åter tusen sidor på nätet?

Vad är din affärsplan? Eller tänkte du bara importera sakerna från ett annat land och sälja dom lite dyrare än de Tyska och Amerikanska näthandelsplatserna..

Känns i så fall som ganska meningslöst projekt, men vad vet jag du kanske har något magiskt recept för din handelsplats. Berätta gärna hur du hade tänkt.

Ny skidbutik på nätet?
Agree.. och om inte dollarn stärks så blir det svårt..
Bör som många har sagt satsa på saker som man inte kan hitta i butiker, inte i överdrivet många butiker iaf..

Ny skidbutik på nätet?
Tycker det låter skitbra ja...
Jag skulle gärna vilja se lite fler som säljer Oakley, Sublux, DNA och Obermeyer!
Hoppas ni får igång sidan, lycka till!

Ny skidbutik på nätet?
Här har du lite märken att sälja: 686, Allian, Analog, Anon, Billabong Snow, Burton, Electric, Extream, Forum, Foursquare, Frontline, Grenade, Jeenyus, K2, Neff, Nixon, Rip Curl, Salemon, Sessions, Special Blend, Thirty two, Volcom Snow, Vonzipper, Westbeach

Ny skidbutik på nätet?
jag skulle iof vilja säga att det redan finns en hel del redan etablerade online butiker med "surfstilen" typ www.caliroots.com, www.zoovillage.se har väll lite shyssta grejer oxå, www.top12.se osv osv......tror ändå att det kan bli rätt svårt att konkurera med dem med tanke på att dem redan är rättså etablerade...... å andra sidan finns det inga (vad jag vet iaf) "jibb butiker så att säga, tror att du får satsa lite mer på jibb konceptet än surf....

Ny skidbutik på nätet?
Är det någon som vet hur det har gått med sidan? Asså, om den har kommit igång och vad adressen är...?!

EDIT

Är det www.electricvisual.com ?
För nu finns det ju bara glasögon på sidan, inga skidor eller kläder...Står att kläder kommer men typ 2 år sen det hände nått i tråden så...

//Hannes

Tillbaka
Topp