Nya bindningar

slem

Ny medlem
Nya bindningar
Har kört med samma gamla flowbindningar i urminnes tider (6 år ca) och komponerat dessa med ett par riktigt styva burtonpjuck som fortfarande är helt underbara.
Har gått bra med bindningarna fram tills 2010's säsong. Högerfoten har suttit dåligt, glappat och i värsta fall lossnat när jag kört på hårt i branta pister eller lekt i parken. Tillslut blev detta ohållbart och jag kikade vidare på bindningen och upptäckte att gångjärnet i bakkappan blivit totalt förslappat.

Kan tillägga att jag utvecklats från nybörjare till mer avancerad åkare tillsammans med dessa bindningar då de är mina första och enda egna. Som nybörjare ställer man inte så höga krav på utrustningen, men nu när jag är en betydligt bättre åkare som kör hårdare krävs det mer stabilitet i fästet för att kunna ta ut hopp och svängar.

Ska fixa nya bindningar och vill ha eran hjälp till att hitta något shysst inför alperna i slutet av december. Är sugen att fortsätta med flow, men har mina misstankar om att flowbindningarna passar bäst för medelklassiga åkare och inte för den som kör lite mer aggressivt. Rätta mig om jag har fel!

Profil:
Medelgod-avancerad Allroundåkare som gillar att köra off-pist/skogsåkning. Börjar få upp ögonen för parken mer och mer.

Så, flow eller inte?

Nya bindningar
Flow är nog ett inte.

Däremot skulle jag säga att Flux titan är nog ypperligt för dig!

Dessutom är ju flux och union lite av rolls royce av bindningar.

Nya bindningar
Flow NXT är bra, om du vill ha lite styvare bindningar. Jag har kört med Flow-bindningar över 10 år nu, har inget att klaga över.

Nya bindningar
flow är sköna, men har också upplevt att dom kan glappa lite. kör på mina asgamla "sin q" nu men har kollat på flux eller forum, som jag har hört mkt bra om.

Tillbaka
Topp