Nya feta twintips samt www.skiershop.com

Signelinho

Ny medlem
Hej

Är i köpsvängen återigen. Den här gången gäller det nya skidor.

Skulle gärna vilja höra lite av era erfarenheter från skiershop. Har ni fastnat i tullen, hur lång tid tog frakten osv.

Troligtvis lutar det åt ett par karma eller ett par line pollards. På www.sport-conrad.de finns karman till riktigt bra pris men tyvärr endast i 185. Jag vet att man inte ska döma skidorna efter dess utseende men jag tycker att dom är så grymt fula. Är med andra ord intresserad av 177an med ett par bindningar med minst DIN 12 eller ett par 186 pollards med liknande bindning.

Finns det några fler europeiska internetbutiker som säljer den här sortens skidor (ej telemark pyrenees eller chams3 som jag redan kollat)?

Är även mycket intresserad av andra förslag på liknande skidor, dvs minst 80mm midja, twintip, minst 16 meter skärning samt en längd kring 180cm.

Väger 75 och är 181 lång. Åker riktigt aggressivt i de flesta olika fören förutom lössnö och park. Målet är dock att bli en så fullkomlig åkare som möjligt speciellt inom offpisten.

Skidan ska användas till 50% offpist 20% park och 30% pist.

Om du inte känner att du har något att bidra med så strunta i det. Trött på kommentarer från alla som tror att dom är så kunniga.

MvH

//Johan

en annan skida, som kanske iofs inte motsvarar det du vill ha är seth pistol! var uppe i kungsberget häromdan och testade den. helt underbar skida...synd bara att det intte fanns "riktigt" underlag för att testa den ordentligt på! någon koll på tull o sånt shit har jag inte riktigt men kolla denna http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=16645

//Fredrik

Jo jag funderade på pistolerna tidigare men tyckte att dom var för dåliga i pisten. Om man är helt ärlig mot sig själv så åker man faktiskt inte mestadels i puder...

Angående länken så har jag nog skippat planerna att importera från US tack vare allas våran göran med tillhörande sosseregering. Märker dom inte att något är fel när sosse blir ett skälsord?

Tillbaka
Topp