Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag instämmerJarle sa:Freerides nya forum
Av: Jarle Online | Igår 23:52 Citera
Jag vill bara ägna en tanke och ge en eloge till Johan, som ständigt lyssnar till sina användares behov, för det nya upplägget på sidans en gång, och förhoppningsvis nya, eminenta forum.
Jag är så överlyckligt glad åt att jag slipper se kommentarer som feeeeeeeeeeeeeeta okley goggles du hade i sektionen amatörfilmer - freeride eller för den delen, fan va kasst...
Ni får ursäkta mina glädjetjut såhär lite lätt på lyran men jag ser energiskt fram emot att återigen få ha/läsa de givande diskussionerna om laviner, toppturer, huruvida det är brantast i hundfjället eller idre, om isyxor är farligare på toppturer än hemma och om hur jag får V.I.P kort på dippan.
Ja, jag ser fram emot fler moderatorer, för så som det ser ut nu finns de nästan bara storbergsåkare som dessa, både på jibb och freeridesidan jag ser en ljus och glimrande framtid för freeride där stämningen återigen är vänlig och tillmötesgående där alla kan få sin skidabstinens botad... Tack!
Måste återigen be om ursäkt för att detta kanske är mindre givende och vill någon varna mig så gör det, jag kommer vara lika glad ändå...
EDIT: Jag hoppas de flesta stav/grammatikfel är korrigerade, klumpiga fingrar på stundentveckan.
/Robert Jarlenäs
tänk att ditt slit äntligen lett nånstans.. vackert felixRoger_Wallenberg sa:1-0 till mig och mina kompanjoner mot er "jibbers".
Äntligen ett steg i rätt riktning, tack vare senaste veckans slit av alla riktiga rävar!
Och att vi på "freeride" delen har mer kategorier är vell självklart, vi är helt enkelt bättre.
"ROGGE"
Har för mig att Freeride är "Skandinaviens största skidsajt" och inte "Skandinaviens största freeride sajt"?Roger_Wallenberg sa:1-0 till mig och mina kompanjoner mot er "jibbers".
Äntligen ett steg i rätt riktning, tack vare senaste veckans slit av alla riktiga rävar!
Och att vi på "freeride" delen har mer kategorier är väl självklart, vi är helt enkelt bättre.
"ROGGE"
Nej det hade det absolut inte, och det hade inte hjälpt nånting heller.M_smith sa:ahhhhhhhhhh... håller med hjalle. de suger. sommar/vinter hade varit bra!!!!!!!
Mer skötsamma medlemmar borde räcka om man ser till dina tre grundpelare. Tror inte att någon hade tjänat på att vi moderatorer gått bärsärkagång i forumet, bara för att "vara hårdare".jeppenator sa:hårdare regler, flera moderatorer och skötsammaer medlemmar skulle förbättra sidan grymt.
Hell yesDeespin sa:Men nu har jag tänkt lite (ja visst är det konstigt).
Och jag har då med mitt tänkande kommit fram till att det trots allt var en ganska bra lösning. Jag vet inte om nån sagt det här tidigare men om man skulle kunna välja båda så skulle ju delningen vara onödig, inte bara för dom som väljer att visa både och utan också för dom som bara valt en av sakerna.
Tycker det är ganska konstigt att folk klagar och skriver skit, tex "ååh jävla skit forum", johan jobbar flera timmar om dagen med att förbättra, ändå skriver alla bara "Åå fyfan vilken skit". Det är nog inte det roligaste för Johan att höra.
Jag var också lite skeptisk till det här i början, men jag börjar mer och mer tycka att det var en ganska bra lösning.
Man måste acceptera det nya för att man ska kunna tycka att det är bra. Om man bara tänker "nya forumet är dåligt" hela tiden, så inser man aldrig att det faktiskt är ganska bra.
Nu får jag säkert en massa klagomål från missnöjda medlemmar men men..
Mycket bra förslag! Man lär ju sig av sina misstag. Hur är det nu? hur många varningar måste man få innan man blir utslängd?Deespin sa:Jo det vore nog smart jesper, kanske johan kunde förenkla det lite för moderatorerna, så att om en moderator tar bort en kommentar som tex jag har skrivit, så kan jag få ett automatiskt meddelande där det står att den har tagits bort och vad det stod i min kommentar, så vet man att man inte ska skriva nått liknande igen.
Det är 3 gula varningar tills du blir bannad.Giro sa:Hur är det nu? hur många varningar måste man få innan man blir utslängd?
hoppas alla fattatwww.freeride.se sa:Av samma anledning sjösätts nu också ett varningssystem för att kunna meddela och hålla ordning på när forumreglerna bryts.
Det finns från och med nu två typer av varningar: gul varning för regelbrott och röd varning för grov överträdelse.
– Tre gula varningar leder till två veckors avstängning från Freeride.
– Ett rött kort leder till 30 dagars avstängning från Freeride.
Använd rapportera-knappen så ser vi inlägget och tar bort det direkt om det skulle behövas.jeppenator sa:men om moderaterna nu tar och städar allt som inte passar in direkt då de skrivs och skicakr meddelanden till dom "oskötsamma" medlemmarna så kanske dom hajjar att man ska ta och sköta sig lite?
känns svårt att alla medlemmar ska börja sköta sig direkt så fort man knäpper med fingrarna?
det är väl något som efter ett tag kommer leda till en bättre sajat? jag tror de iallfall. men alla tror olika.