Nya foto prylar ?

• Trådstartare Trådstartare chompan
  • Start datum Start datum
C

chompan

Guest
Nya foto prylar ?
Nu är det så att jag ska köpa ny utrustning till vintern, jag har en EOS 350D med orginal objektiv, ett 55-200 och en extern blixt.

Men jag har jobbat mycket över sommaren och hösten och vill köpa på massa nya saker till vinterns fotande.

Så undrar om ni kanske har lite nya tips vad man ska köpa ? skulle vara snällt med massa svar :)

Nya foto prylar ?
ja skulle sattsat på ett riktigt najs fisheye eller ett BRA objektiv som motsvarar orginalobjektivet då ja tycker de e sjukt dåligt faktiskt.

peace mannen

Nya foto prylar ?
Är du nöjd med de objektiven du har? Varken kitobjektivet eller 55-200 är ju någon höjdare. Men om du inte känner att det är för dåliga idag så hade jag kompletterat istället för att byta ut. Ett fisheye eller en vanlig raktecknande vidvinkel hade jag valt.
Personligen hade jag nog valt ett raktecknande, men det handlar om tycke å smak.

Nya foto prylar ?
Jaa, men liksom det går att fota med objektiven, men känns som jag vill ha nått mer, fast vet inte vad.

Men har ingen några ideer om kanske nån ny blixt, nått shysst filter man kanske kan köpa ? :P anything :D

Nya foto prylar ?
VictorNyman sa:
Jaa, men liksom det går att fota med objektiven, men känns som jag vill ha nått mer, fast vet inte vad.

Men har ingen några ideer om kanske nån ny blixt, nått shysst filter man kanske kan köpa ? :P anything :D
bränner i fickan ser ja :P

Nya foto prylar ?
Du har en fin kamera, så jag tycker inte att du ska köpa någon ny sådan. Bättre i så fall att satsa på ett fish eye-objektiv, som någon redan har föreslagit. Ett riktigt bra teleobjektiv är också kul att ha, men är det mycket i backen du kommer fota, så kommer du knappast att ha nytta av ett sådant på samma sätt som du får av andra typer.

Nya foto prylar ?
KimHalderot sa:
Du har en fin kamera, så jag tycker inte att du ska köpa någon ny sådan. Bättre i så fall att satsa på ett fish eye-objektiv, som någon redan har föreslagit. Ett riktigt bra teleobjektiv är också kul att ha, men är det mycket i backen du kommer fota, så kommer du knappast att ha nytta av ett sådant på samma sätt som du får av andra typer.
Okeej, men då kanske man kör på ett fish-eye då :D

Det är mycket jibb jag ska fota, nästan bara jibbing tror jag så :)

Nya foto prylar ?
fisheye och blixtutlösare (pocket wizard eller elinchrome skyport) är riktigt roliga saker, du hittar mycket på scandinavianphoto.se
batterigrepp, ljusstarka objektiv är inget man ångar heller.

Nya foto prylar ?
Okeej, men tror det blir ett fisheye iallafall, 2 nya blixtrar och pocket wizard, ska bli skoj :D

Tack för alla tips :)

Nya foto prylar ?
ja fish-eye objektiv låter bra..
sen skulel jag även sattsa på pocket wisard..ger sjukt mycket mer åt ljussätningen och fotot...
bra grejer det där!!

Nya foto prylar ?
Ser att nån tänker spendera pengar,
Fisheye = 8k
2st Nya blixtar (4k) resulterar i 5st Pocket Wizards = 2800*5= 14k(sv såld)
( en pw till varje blixt + en till kameran)
Totalsumman av kademumman blir alltså 26k med PW, Fisheye och Blixtar

Du har alltså frågat om råd vad du ska köpa då du har sån köplust? Hoppas du vet va du lägger pengarna på nu!

Allt från mig!

Nya foto prylar ?
Joo då, som jag sa, har jobbat mycket så pengarna är inga problem :)

Tack för Tipsen :)

Nya foto prylar ?
Om du går in för foto så pass seriöst att du tänker lägga ner x antal tusen på det bör du nog själv veta vad du behöver för din typ av fotografering? Tänk innan du köper något är mitt tips till dig.

Nya foto prylar ?
Någon som har tips på nätsidor där man kan beställa kameror till fina priser. om vi tänker oss sport-conrad fast digital-conrad eller nått? =)

Nya foto prylar ?
Skaffa ett nytt hus om du har så mycket pengar, 350d är inte rolig alls. En 40D+17-55 f/2.8 skulle jag föreslå. Då har du ett bra snabbt härligt hus och en riktigt bra normalzoom.

Nya foto prylar ?
JackL sa:
Skaffa ett nytt hus om du har så mycket pengar, 350d är inte rolig alls. En 40D+17-55 f/2.8 skulle jag föreslå. Då har du ett bra snabbt härligt hus och en riktigt bra normalzoom.
Aa det har du fan rätt i ;P haha :)

Nya foto prylar ?
Canon 40D är ju ett måste. Jag har 30D och det svider att 40D kostar lika mycket om inte lite mindre än min 30D när jag köpte det för ett år sedan.

Jag inhandlade ett Canon 70-200 L f4.0 IS och har inte ångrat mig en sekund. Relativt billig glugg för den byggkvaliteén och optiken. Sen slipper du släpa på det betydligt större och tyngre f2.8 som dessutom kostar mycket mycket mer inte värt prisskillnaden. 4.0 är mycket smidigare.

Vill du ha mer allround tror jag canons 24-105 L objektiv är ett bra köp. Funderade själv på det ett tag.

Mvh
Tobbe

"See you in Davos 12 jan - 31 mars all freeriders"

Tillbaka
Topp