Nya lagg för hela berget!

Jonnebonne

Ny medlem
Tja, en grabb på 18 år som tycker det är dags att skaffa ett par fetare lagg efter att ha hyrt i några år! Har dock ganska mycket krav på vilken sorts skida jag vill ha...

Jag kan börja med att säga att jag är ca 185 cm lång och väger ca 90 kg. Jag letar efter en skida som ska vara med puder inriktad men fortfarande fungera de gånger man tvingas åka i pisten.

Jag har kollat runt lite på nätet och provat polarnas skidor och tycker att skidor som Nordica Helldorado/Nordica Patron, Armada JJ, Head Cyclic, Blizzard Gunsmoke, Salomon Rocker 2 (122), Völkl One samt några till men jag tror ni förstår sortens skida jag är ute efter :)

Jag skulle uppskatta alla svar och kommentarer och om ni har några schyssta ideer om andra märken/modeller säg gärna till!

Enligt teamet går gränsen vid omkring 80 kg. Dvs väger du under 80 kg är 187 förstahandsalternativet och väger du över 80 kg 194 dito. Sedan beror det naturligtvis på din åkstil och vad du eftersträvar i åkegenskaper men väger du 90 kg och i första hand ska ha en skida som går bra i fluffet känns det naturligt att gå på 194. I och med att rockern är förhållandevis låg tror jag iofs. inte detta påverkar längdvalet jämfört med andra friåkningsskidor. Men släng in din fråga i Opiniontråden så får du säkert svar f¨ån någon som har bättre koll än jag.

/MM

PS! Jag väger 2-3 kg mer än du och har lagt in en beställning på 194. DS.

Snödjup

Tillbaka
Topp