Nya modeller

freeride_nu

Aktiv medlem
Nya modeller
X-Sreamen nya modellen har vad jag vet bara fått ny design (vit text på ovansidan,ny "plastspets" och ny logo på belaget).Är det någon som vet om det är samma skida i övrigt? (vridstyvhet o.s.v)

Mvh Per

Nya modeller
De är ganska lika årets men de är hårdare vilket har gjort dem otroligt bra. Nu är dom stadiga också i riktigt höga farter. Köp innan de tar slut.

>> radikala rAgnar <<

Nya modeller
Nyaste versionen av Salomom X-Scream är INTE
vridstyvare än sin föregångare.Det är endast några grafiska detaljer som skiljer, i övrigt samma skida. Den som inte tror mig kan väl lyssna med Salomonsports som har generalagenturen här i Sverige.

Mvh Johan F

Nya modeller
Tror att jag såg den nya X-scream modellen i Canada. Den såg fetare ut och hade inga länkarmar och texten var vit, men vet inte om det var den nya skidan. Jag åker själv på ett par "Edition One" och har inga planer på att byta.

Nya modeller
Jeg har også sett denne skien under en freeridekonkurranse i Chamonix.Det er ikke den nye modellen av den vanlige X-screamen,som fortsatt har samme mål og prolinkarmer,mer vet jeg ikke sikkert.Skien jeg så var en type X-scream Fatski,om det var en prøvemodell eller om den kommer i handelen neste år får tiden vise.
Vet noen mer?

Nya modeller
Nästa år kommer det en skida som heter Supermountain från Salomon som är deras fetare freerideskida. Den ser dock inte likadan ut som X-screamen så det kanske inte är den ni pratar om. Supermountain är blå och röd och ska tydligen vara rena monstertrucken i offpisten. Har inte provat dem själv men jag har hört av andra att de ska vara grymma.

>> radikala rAgnar <<

Nya modeller
Enligt representant från Salomon så kommer Scream att leva kvar under nästa år, med samma mått o.s.v förutom grafiken.
Däremot kommer en ny modell med Scream som grund, men anpassad mer för pisten(inte freeride 9).Ny modell för offpist sa han inget alls om.
Om jag fick fria händer att ta fram en egen
favoritmodell så skulle jag inte ändra ett smack på Salomon X-Scream Series. Det är en oöverträffad skida, som jag i alla fall aldrig kommer att växa ur.

//SC

Nya modeller
Till alla med X-Scream!

Jag har haft mailväxling med "Erik" avseende X-Scream Series lämplighet som telemarksskida. Personligen tycker jag att XSS är en perfekt telisskida med sitt genomgående mjuka flex och mjuka bakdel. Men Erik har fått uppfattningen att XSS är förhållandevis hårdflexande skida och hårdare än bla. Salomons Axendoserie...

Min uppfattning är att XSS är bland de mest mjukflexande skidorna av "avancerade" alpina skidor och även mjukare än de flesta skidor specificerade som telemarksskidor.

Eftersom ämnet här har varit flexhårdhet vore det intressant att hör vad ni andra har för synpunkter på XSS flex jämfört med andra alpina och telemarksskidor.

MVH/MM

Tillbaka
Topp