nya pjäxor ! full tilt

joeltheman

Medlem
nya pjäxor ! full tilt
hallå där ! måste köpa nya pjäxor för att jag får ass ont i benhinnorna .tänkte köpa ett par full tilt booter å då undrar ja om dom är skjöna och om man får ont i bena av dom ? jag har hör att dom är jätte oskjön dom första gångerna man åker på dom stämmer det ? och nån som vet ungifär vad dom kostar ? jag har storlek 42 finns dom i den stor leken ? =) /joel

Senast ändrad:
nya pjäxor ! full tilt
Dom skulle nog funka kanon bra för dina benhinnor!

Förutsatt att du köper rätt storlek + att du inte krashar som en idiot och tror att det är pjäxorna som gör att du får ont i benhinnorna ...

Jag platå landade nämligen en misty 5'a igår med lite underrotation och då spelar det ingen roll att jag har ett par full tilt hot dogger...

Och ja dom är lite knepiga i början

nya pjäxor ! full tilt
jag har också problem med mina benhinnor.. Har hört att Spk kreation ska vara riktigt bra för det men att dom är väldigt breda, och jag har inte ovanligt breda fötter.. Funkar några full tilts lika bra som kreation?

nya pjäxor ! full tilt
TheFibretech sa:
jag har också problem med mina benhinnor.. Har hört att Spk kreation ska vara riktigt bra för det men att dom är väldigt breda, och jag har inte ovanligt breda fötter.. Funkar några full tilts lika bra som kreation?
Funkar väl bättre. Att SPK ska lindra benhinnor är väl bara rent bull vad jag hört.
Fulltilts är inte bra för alla fötter likasom att SPK inte heller är bra för alla fötter vilket kan bidra till ont i smalbenen.

Jag är däremot helnöjd med mina fulltilts, jobbiga som satan och få på sig och tar några åk innan dom sätter sig bra men när dom väl sitter är dom guldvärda. Får fortfarande ont i smalbenen men det är när man landar i baksätet och detta får man med alla pjäxor. Som du skriver är FT förjävliga och åka med första veckan då inte skon satt sig rätt med delningen i plösen.

nya pjäxor ! full tilt
Hogizz sa:
TheFibretech sa:
Funkar väl bättre. Att SPK ska lindra benhinnor är väl bara rent bull vad jag hört.
Fulltilts är inte bra för alla fötter likasom att SPK inte heller är bra för alla fötter vilket kan bidra till ont i smalbenen.

Jag är däremot helnöjd med mina fulltilts, jobbiga som satan och få på sig och tar några åk innan dom sätter sig bra men när dom väl sitter är dom guldvärda. Får fortfarande ont i smalbenen men det är när man landar i baksätet och detta får man med alla pjäxor. Som du skriver är FT förjävliga och åka med första veckan då inte skon satt sig rätt med delningen i plösen.
Det är för att alla köper fel spk pjäxor,
As tunga personer köper den sämsta med lägst flex för att dom tror att är det mjukt så blir de bra för benhinnorna, Köper man med rätt flex så blir det bra, Aldrig haft problem nästan

Sen tror jag full tillt är ett lika bra val men bara så folk inte börjar tro att spk suger

nya pjäxor ! full tilt
Lånar tråden lite. är det stor skillnad på hot dogger och booter? jag tänkte mest på formen runt benet, foten och i storlekar? Ska köpa nya och har endast testat booter men har hört att hot dogger är ren jib pjäxa och kör nästan enbart park. Tack på förhand

nya pjäxor ! full tilt
LaZze_JiBBer_NiZze sa:
Lånar tråden lite. är det stor skillnad på hot dogger och booter? jag tänkte mest på formen runt benet, foten och i storlekar? Ska köpa nya och har endast testat booter men har hört att hot dogger är ren jib pjäxa och kör nästan enbart park. Tack på förhand
har med flexet att göra tror jag, Annars är nog uppbyggnaden ganska lik. Tom wallisch kör med bootern och typ dom andra med hot doggern

gå in på www.newschoolers.com och kolla på filmer från sia, där är det en dude som snackar om full tillt

nya pjäxor ! full tilt
Hogizz sa:
Jag är däremot helnöjd med mina fulltilts, jobbiga som satan och få på sig och tar några åk innan dom sätter sig bra men när dom väl sitter är dom guldvärda.
Jobbiga att få på sig, varför då? Jag har aldrig haft lättare att få på mig några pjuk än FT.
LaZze_JiBBer_NiZze sa:
Jag har skrivit det många gånger förr men får tydligen göra det igen. Alla FT pjuk är likadana vad det gäller läst och teknologi, det som skiljer är innerskorna och tungorna.
Här http://www.fulltiltboots.com/boots.asp kan du själv läsa dig till skillnaderna mellan Hot Dogger och Booter.

Senast ändrad:
nya pjäxor ! full tilt
Lima-ko sa:
Hogizz sa:
Jag är däremot helnöjd med mina fulltilts, jobbiga som satan och få på sig och tar några åk innan dom sätter sig bra men när dom väl sitter är dom guldvärda.
Jobbiga att få på sig, varför då? Jag har aldrig haft lättare att få på mig några pjuk än FT.
Spännena. Tar ett tag om man jämför med SPK tex där du har 2st spännen och typ 4olika lägen medans du på bootern har 3"snören" som kan placeras i typ 100lägen. Ni fattar vad jag menar.
Lånar tråden lite när vi endå snackar spännen, vars går det och få tag på kortare till bootern?

nya pjäxor ! full tilt
jag kör på FT booter, var lite jobbigt dom första dagarna före skiten formar sig. Men efter att dom formats så är det den skönaste pjäxan som jag haft.

Säsongar nu så åker minst 4-5 ggr i veckan. Kör både park och offpist.

nya pjäxor ! full tilt
Hogizz: Aha, då förstår jag, men det är mer finjusteringen du pratar om, inte att ta på sig pjäxorna.
Kolla med de butiker som säljer FT, Alpingaraget, Alpint, Skistore, Adams Sport, Aloha, Udéns Sport m.fl., för kortare kablar.

ekdahl: Du formade med andra ord inte innerskorna?

Senast ändrad:
nya pjäxor ! full tilt
någon som vet vad 8,5 i euro storlek är i vanlig storlek på Ft pjäxorna? är dom smala eller breda?

Senast ändrad:
nya pjäxor ! full tilt
Tja!

jag har ett par full tilt conflict, (dom gröna), och ja, dom gör asont i typ 3-5 dagar först, man msåte knäppa upp dom när man t.ex står i liften osv:)¨'
köpte mina för 4000 men de är den dyrare modellen , :) och jaa, de borde nog finnas nåra i strl 42=) !

Peace

nya pjäxor ! full tilt
jag har bootern och jag fick lite ont på ovansidan av foten från början, men sen blev det bra. Satt hur perfekt som helst men efter någon vecka fick jag skitont i smalbenen och nu har jag benhinneinflammation så har inte kunnat åka på 3 veckor:/

Senast ändrad:
nya pjäxor ! full tilt
ekdahl sa:
jag kör på FT booter, var lite jobbigt dom första dagarna före skiten formar sig. Men efter att dom formats så är det den skönaste pjäxan som jag haft.

Säsongar nu så åker minst 4-5 ggr i veckan. Kör både park och offpist.
Jag kör på FT hot dogger.hade också problem första dagarna. fick så jävla ont i fötterna typ 3 första dagarna. efter det är det dom skönaste pjäxorna någonsin. Hade Spk kreation innan men mina ben dog av dom..

Senast ändrad:
nya pjäxor ! full tilt
Chilla sa:
http://www.friluft.se/images/storleksguide.htm

storleksguide!

bra tråd.
Bara så du vet så anger Sport-conrad sina storlekar i US och inte UK ...

Kolla denna storleksguiden ist som fanns i den andra tråden
http://www.porterstahoe.com/istar.asp?a=6&id=J08002!FULLT

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=53063

Det jag gör med mina FT är att jag knäpper upp dom och drar spännena till det största läget sen åker jag upp i liften med dom så och sen knäpper åt dom succesivt... går as fort att få på sig dom!

Edit: Förövrigt så förstår jag inte hur folk kan tro att ett par pjäxor dom beställer på internet kan vara lössningen på deras problem :D Man borde ju testa dom först lixom :/

Senast ändrad:
nya pjäxor ! full tilt
linder sa:
Edit: Förövrigt så förstår jag inte hur folk kan tro att ett par pjäxor dom beställer på internet kan vara lössningen på deras problem :D Man borde ju testa dom först lixom :/
Man kanske testar dem först å sen beställer från typ sport-conrad då det är 100 ggr billigare ;)

nya pjäxor ! full tilt
hej igen ! jag har köpt ettt par booter nu men jag får för jävlit ont i fötterna å i tåna (har åkt mer en en dag )dom är inte för liten lr så också har jag värmt upp innerskon å formatt den men det gör endå ont . hadde ni formatt eran innersko först lr ? jag får inte nå ont i benhinnorna iaf =) men det ja undrar är om ni som fått ont dom första dagarna om ni hadde formatt innerskon först ??

nya pjäxor ! full tilt
eHolmberg sa:
linder sa:
Man kanske testar dem först å sen beställer från typ sport-conrad då det är 100 ggr billigare ;)
100 ggr billigare alltså?

€199 (2250kr) kostar dom nu på S-C men dom finns ju bara i 25.5 och 2.6 ...

Köpte mina på Verkstan i Åre och pröjsade 3500kr för mina, men köper man pjäxor hos någon som håller på med det så hjälper dom ju en att få pjäxorna att sitta så mycket bättre...

Tex mina är tryckta vid innerknölarna på fötterna, utan det kunde jag knappt åka då det gjorde så ont i knölarna...
Jag har ett 3mm korkinlägg i vänsterpjäxan då min vänsterfot är mindre än högerfoten...
Ska trycka ut dom lite ifram så det blir bredare på utsidan av foten ...

Detta görs gratis... Men kommer man dit med pjäxor man köpt från något annat ställe så kostar en tryckning 300kr

Visst nu är det ju snorbilligt på S-C men förut när dom kostade €259 (2950kr) så skulle iaf jag inte tjänat på det.

nya pjäxor ! full tilt
joel-the-man sa:
hej igen ! jag har köpt ettt par booter nu men jag får för jävlit ont i fötterna å i tåna (har åkt mer en en dag )dom är inte för liten lr så också har jag värmt upp innerskon å formatt den men det gör endå ont . hadde ni formatt eran innersko först lr ? jag får inte nå ont i benhinnorna iaf =) men det ja undrar är om ni som fått ont dom första dagarna om ni hadde formatt innerskon först ??
Jag har 2 teorier...

Du har köpt för stora pjäxor så när du krashar dåligt så åker foten fram och slår i tårna?

Du spänner för hårt över tårna? Detta problemet har jag också när jag spänner åt hårt på nedersta spännet.

Det sista känns som om typ pressar ihop foten, ex. som det ser ut när man klämmer ihop den ena handen med den andra ... Gissar på att foten ser likadan ut i pjäxan när man spänner åt förhårt och pjäxan är lite för smal...

Jag ska trycka pjäxorna någon dag så dom blir bredare över foten så får vi se om det hjälper för mig...

Men förut kunde jag inte åka med mittenspännet spänt typ för det gjorde så ont i innerknölarna och efter att jag tryckte ut dom så kan jag åka med fullt spänt över mitten ...

Mvh

edit: yes mina värmdes i butik.

Senast ändrad:
nya pjäxor ! full tilt
1-Zeus sa:
Finns typ booter i små storlekar, typ 38, 39?
Dra ut innerskon i pjäxan. Sedan tryck i foten i skalet så du nuddar med tårna och sedan kolla hur mycket utrymme du har bakom foten.

Ska vara runt 2-3cm. (2 fingrar eller nått föremål som du kan testa med)

Har du större bredd på foten än 98mm så måste du lästa/bredda pjäxan eller köpa någon annan eller vänta till nästa säsong då de släpper en Bred variant.

nya pjäxor ! full tilt
Någon som har ytteligare erfarenhet om storlekarna? små i storleken kanske? går en storlek 28,5 SPK pjäxa att gemföra med en Full tilt 28,5a? tacksam för svar

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp