Nya pjäxor?

Endorah

Ny medlem
Nya pjäxor?
Har ett dilemma. Provade nyss min gamla pjäxor och misstänker att de är för små :( Har ett par salomon SPK Kaos 10/11. Tårna nuddar precis främre delen av pjäxorna (med skidstrumpor såklart). När jag väl har på pjäxorna känns de som sagt precis på gränsen till för små. Undrar om det är dags att köpa nya? När jag väl använder pjäxorna och hoppar så kanske det kan skapa problem i landningen?
Skulle verkligen inte vilja köpa nya pjäxor eftersom jag har riktigt tight om pengar just nu....

Om jag nu verkligen måste köpa nya pjäxor så lär jag väl sälja min gamla och kanske få en tusenlapp för dem om jag har tur. Och så funderar jag på nya pjäxor samtidigt. Vill ha en pjäxa som kostar max 4000, men ju lägre desto bättre. Vill ha en riktigt lätt pjäxa, och verkligen ingen stor, tung och klumpig. Har slängt lite tankar på Full Tilt Hot Dogger och Full Tilt Booter. Är det någon stor skillnad på dem? Provade Hot Dogger för 2 år sedan men den kändes lite tight på bredden. Har ganska breda fötter... Men var är skillnaden på dem? Är det bara så att Dogger'n har mer flex? Jag är fortfarande nybörjare och kör mest i blå/röda hopp och rails. Vilken skulle ni rekommendera isf?

Slutsats :
a) Är det dags för mig att köpa nya pjäxor, eller håller mina pjäxor en till vinter?
b) Vilken pjäxa är att rekommendera för mig? Hot Dogger eller Booter? Eller nån helt annan pjäxa?

Tack för din tid haha :D

Nya pjäxor?
Som jag fattade de så har du bara provat dina gamla lite snabbt. Jag tycker du ska prova att åka några dagar med pjäxorna först, sen se om du behöver inhandla nya :)

Senast ändrad:
Nya pjäxor?
Okej tack för svar :) ska nog ha kvar dem på min första skidresa och se hur de är. Nojar väl bara lite, de passar säkert utmärkt.

Nya pjäxor?
Om du måste köpa nya så köp Full tilt booter 11/12 från lännasport (Inge reklam.)
Där dom kosar 2699 typ.

Senast ändrad:
Nya pjäxor?
Kebabmannen sa:
Om du måste köpa nya så köp Full tilt booter 11/12 från lännasport (Inge reklam.)
Där dom kosar 2699 typ.
Yes, brukar köpa på länna eftersom jag har 25% rabatt där :) Har lagt upp en annons och fått 2 bud, så lär väl sälja dem och köpa ett par full tilt. Men en fråga kvarstår : Vad är skillnaden på booter/hot dogger? Bör jag köra på booter isf?

Nya pjäxor?
Booter är en "Jibbpjäxa" Och Hotdogger är väl en mer avancerad modell.
Också är Hotdogger populärare en booter för att tom wallish använder/använde den.

Nya pjäxor?
Okey, så booter it is, antar jag? :) Hoppar aldrig i svarta hopp men hade kanske tänkt att börja i vinter. Det svåraste jag sätter är 540 i blått hopp (inte testat i rött än, men kommer säkert gå bra) och 270up på rail. Kört park i 2 säsonger (åkte vääldigt lite senaste). Testade booter lite tidigare idag i samma storlek som pjäxorna jag ska sälja, och de kändes mycket mindre klumpiga, och de satt tightare om foten.

Nya pjäxor?
Gå till någon som kan med pjäxor istället för internet. Ingen vet hur din fot ser ut och om pjäxan sitter fel så kommer du ha mer ont än kul.

FT:
Influence har 102mm läst, Classic har 98mm läst. Helt olika passform.

Senast ändrad:
Nya pjäxor?
Tillbaka
Topp