Nya Richter [Snow mag]

Joye

Aktiv medlem
Nya Richter [Snow mag]
Ja, vad tyckte ni nu om första programmet av Richter [Snow mag]?
Personligen tycker jag som tidigare att det inte är så mycket att hänga i granen men det är ju alltid något. Hoppas att det blir bättre nästa vecka med Sverre och Jon.

Nya Richter [Snow mag]
Ja jag tänkte faktiskt skriva ett inlägg om det när jag redan såg att du skrivit. FÖr det första tycker jag det skulle vara mer blandat lagg/bräda. Sen tycker jag att de inte ska kalla det snowboardmagasin utan nåt där även lagg kan komma in i bilden. Sen var det lite tafatt gjort, känns som dem vill tuffa till sig med lite snowboardprogram för ungdomar som kanske hade passat bättre för 8 år sen när alla snackade bräda även om jag bara åkte lagg. Nu tycker jag det ska vara en blandning för friåkning, portar och annat för lagg och bräda. Men det är ju kul som du sa att det i alla fall går någonting och det kanske blir kul med Sverre nästa vecka.

Nya Richter [Snow mag]
Om möjligt ännu sämre än förra året. Programledarna är katastrof, borde vara nån som visste va det handla om istället för hjärnkontoretnissen. Jaja.. o så kan dom ju sluta att ha reportage om portåkning för det får redan tillräkligt med programtid i sportnytt o som en extra "bonus" så ser det ap-dumt ut på bräda!

Nya Richter [Snow mag]
Jag tycker programmet i sin helhet är OK. Det är kul att SVT äntligen vågar satsa lite på dessa "sporter". De borde dock byta namn på det till enbart "Richter" eller "Snömagasinet Richter". "Snowmagasinet Richter" blir konstigt svengelskt. Fritzan, förresten, varför skriver du att det heter "Snowboardmagasinet"?

Det finns ju också andra saker man skulle kunna lägga in i programmet, som exempelvis skidtester, trick- och åktips. Men men...man kan inte få plats för allt.

Nya Richter [Snow mag]
Jo därför att dem hela tiden sa att "vi på snowboardmagasinet". Jag trodde inte det hette så men dem upprepade det flera gånger och det var bara brädor med. Jag tycker skiercross gör sig bättre än snowboarcross. Blir liksom mer aktion med lagg. Men man måste ju låta division 4 lag i fotboll också spela.

Nya Richter [Snow mag]
Katastrofalt dåligt!

Ska man göra ett sånt här program kan man ju börja med att använda sig av programledare som är insatta i sporten. De här lirarna har ju ingen susning om vad de pratar om. Det blir liksom ointressant redan från början.

Sen måste jag säga att innehållet är ganska ointressant. Största delen är ju en sammanfattning av veckans sportnytt! Hur kul är det?! Och väder inslaget kan de också skippa. Är man intresserad av hur mycket snö det är i fjällen eller i Alperna håller man sig väl uppdaterad på annat sätt, eller?
Det känns i alla fall tämligen meningslöst att se en brud i backen i Tandådalen som säger att det är dimmigt där och att det kanske ska snöa senare i veckan!

Nä, visa istället lite träningstips, tricktips, följ med på filminspelning, materialskötsel tips, tester, besök tillverkare. Det kan väl inte va så svårt!

Nya Richter [Snow mag]
Risken med alla program på SVT är att de slutar som en elak broder/syster till Trafikmagasinet. Rätta mig om jag har fel här, men hur kul är det när det Motorjournalen på 5:an finns? (Som en parantes kan jag nästan lova att det är en av anledningarna till att Trafikmagasinet gick så dåligt och lades ner...)

Hoppas ni förstår vad jag menar. Vi vill inte ha ett "konsumentupplysande" "Snow-mag" (den som kom på det namnet borde tvingas till två veckors straffresa till Chamonix), utan vi vill ha ett skid/bräd-program som vänder sig till skid- och brädintresserade. Inte till den oinsatte semestersabotören.

Nå SVT, ska det vara så förtvivlat svårt? Skärper de sig inte snart går SVT under när dagens pensionärer och människor i övre medelåldern har gått bort, och dagens 40-åringar blir gamla!

//Dr. Snow

Nya Richter [Snow mag]
Tänkte se på reprisen senare idag. Men hörde av en kompis att de iaf. har dratt ner på de s.k. "väder"-reportaget med snubben som står i något flygtorn och ser butter ut. Sen kunde de ju slopa att visa världscupen i big air varje jävla gång, och även byta kommentatorer! ståhlklo och "programledaren" (minns inte namnet) (hård?!) är grymt stela och tråkiga!

Nya Richter [Snow mag]
Hehe, kul kommentarer härovan. Personligen är jag mest överraskad över att ett så genomuselt program som Richter kunde bli än sämre. Men det gick tydligen.

Det värsta är att den totala lägstanivån alltså ännu inte finns i det mänskliga medvetendet - och att vi då kan överraskas än mer negativt av "hjärnorna" bakom Richter. Hoppas deras tittarsiffror är noll så programmet läggs ner och redaktionen skickas på straffexpedition i Chamonix Süd!

Nya Richter [Snow mag]
Vilka tider går detta genoäckligaprogram?

Jag menar, när man bor på internat har man inte så mkt skidåkning på tv att se utöver svt repotage från rbba o liknande så richter - tro det eller ej- är faktiskt välkommet hur dåligt det än är

Nya Richter [Snow mag]
Usch... Detta är ju så raktigenom dåligt! ca 80% av programmet handlar ju om diverse snowboardtävlingar i finland där Simon Ax alltid vinner och alla finnar kommer efter. hehe jaja inte precis, men jag har sett det några gånger iallafall. Och att dessutom ha med "paralellslalomtävlingar med snowboard" i programmet... suck.. då kan man ju lika gärna ha med längdskidtävlingar med per elofsson och vad dom nu heter. Det lär vara ungefär lika populärt. Som sagt, dom vet ju inte ett skit vad dom pratar om. Ut med det där äcklet till programledare, vädret, och sånt skit och in med mer skidåkning, tricktips, träningstips, tester mm.. saker som intresserar skid/snowboardåkare helt enkelt. Eller lägg ner skiten.

Vore ju nåt om vartannat program handlade om snowboard, och vartannat om skidor. eller?

Nån kan ju skicka en länk till denna tråd till svt.. hehe

Nya Richter [Snow mag]
Tcyker först och främst tycker jag att det är bra at de har fått tumen ut och sattsat på den gren av sporter som richter visar. men innehållet kan man ju disskutera. Programets format känns lite för mycket fotbolls kväll med mer prat och interjuver än vad man kunde önska. De skulle visa mer åkning, valla o tick tips etc. och framföralt skaffa personer som kan sporterna och själva är inom industrin och ta bort de jävla fis världskupen i slalom och bordercross hur kul är det på en skala. Fan det är som att titta på vanlig slalom där allt handalr om att jaga sekunder och det ät inte riktig vad snowboard handlar om för mig och många andra. och fjällvädret håller man ju kåll på själv.

Tillbaka
Topp