Nya skidor, bindningar och pjäxor. NOLL KOLL

Holger1337

Ny medlem
Hej,

det är så att jag verkligen inte har någon koll överhuvudtaget på vad jag behöver för skidor.
Jag letar efter ett par allround skidor som funkar lika bra i offpisten som i parken. Jag har mestadels åkt pist innan men känner att det är dags att utvecklas ännu mer. Jag är 181 cm och väger 85kg.

Funderar mest på att hitta något begagnat (skidor, bindningar) och satsa lite mer på nya pjäxor (men vilka, Fulltilt har jag hört talas om?).

Hade varit sjukt snällt om jag kunnat få lite hjälp, börjar bli brådis!

Spanx,

Anton

Sök på forumet så kommer du snart ha bra mycket mer koll. Pjäxor kan man inte tipsa om, ytterst individuellt och ska skötas i en kunnig butik.

Hur mycke åker du?

Om du åker en vecka om året så tycker jag du skall hyra skidor men köpa pjäxor.

Rådet när det gäller pjäxor är att ge det tid, prova många pjäxor och snåla inte. Du behöver inte gå all in med formgjutning osv men du skall köpa dom som sitter bäst och ger bäst stöd. Köp inte för mjuka pjäxor, köp inte för hårda pjäxor. Tänk på att pjäxorna blir lite hårdare i kyla än i rumstemperatur.

TexMurphy sa:
Hur mycke åker du?

Om du åker en vecka om året så tycker jag du skall hyra skidor men köpa pjäxor.

Rådet när det gäller pjäxor är att ge det tid, prova många pjäxor och snåla inte. Du behöver inte gå all in med formgjutning osv men du skall köpa dom som sitter bäst och ger bäst stöd. Köp inte för mjuka pjäxor, köp inte för hårda pjäxor. Tänk på att pjäxorna blir lite hårdare i kyla än i rumstemperatur.
Tanken är att jag ska iväg minst en månad detta året och nästa år göra en säsong. Så hade gärna fått tag i bra grejer, blir lika dyrt att hyra en månad som att köpa begagnat/nytt gissar jag på (:

Tillbaka
Topp