Nya skidor Bridge eller wall?

• Trådstartare Trådstartare J_w
  • Start datum Start datum

J_w

Ny medlem
Hej

Jag ska nu köpa nya skidor och valet står mellan Völkl WAll eller Bridge.

jag gillar att bridge är lite bredare men har det stor invärkan på parkegenskaperna?

Någon som har testat dessa skider?

tack på förhand

Tjenare Jonathan!

Wall har ju övertagit mått och skärningsradie från Karma men i år blivit symmetrisk. Den gör sig alltså bäst mittmonterad. Inget för det mjuka eller pisten med andra ord.
Bridge kan ses mer som en uppdatering av Karma med 5 mm extra i midjan, något som framförallt kommer märkas i det mjuka, inte i parken.

Jag hade i vintras Gotama som parkskida vilket jag tyckte var skönt, riktigt stabilt med lite bredare midja i stora landningar, både framåt och bakåt.

Lätt förklarat, vill du att din skida ska funka bra i park, pist och outpist eller riktigt bra i parken och lite sämre i pist och outpist?

vill att skidan ska va bra i parken men inte värdelös i offpist..

och har sett att många av völkls teamåkare kör bridge som jibbskida så det blir nog den.!

:D

det tycker jag låter som en mkt bra idé.
eftersom wall är symmetrisk är den gjord för att mittmonteras och kommer då bli riktigt svåråkt i offpisten, trots att den har 87 mm midja.
bridge känns som mkt mer skida för pengarna, för att den kommer hantera all möjlig terräng mkt bra.

Senast ändrad:
dooe blev wall ändå med finajester bindningar:D

Dock så blir de nog ett par puder lagg när snön börjar falla lite seriösare typ i januari:)

aha, förstår.
jag skrev först och undrade om detta skulle bli ditt enda par men redigerade bort det. ju färre skidor man har ju mer får man kompromissa. men nu kan du ju som du säger komplettera med ett par "riktiga" puderlagg om det dumpar istället.

Tillbaka
Topp