Nya skidor och bindningar.. Tips!

JoelSkoglund

Ny medlem
Tjenare grabbar, jag söker ett par nya skidor och bindningar.
De ska funka både i pist och park.. kommer också köra en del offpist.

Priset ska helst ligga under 4 000 kronor allt som allt.

Tar gärna emot förslag från sport-conrad med tanke på de fina priserna :)

Thanx !

Armada ARV är skidan för dig! jag köpte ett par för lite allround, tänkte först inte ha dom till park, men efter 1 åk i parken var jag så kär i dom även där så nu använder jag dom hela tiden överallt, galet sköna!

Sport-conrad = skit. www.skidbutiken.com är 10 gånger bättre. Dom är billigare kunnigare och har mycket bättre kommunikation med kunderna + väldigt bra erbjudanden på fjolårets skidor! Kolla in dom där.

Abredal: Ska kolla på dom.. några andra tips? :)

Perkal: Okejokej men grejen är att jag är 190 lång och väger 86 kilo så det finns inte riktigt rätt längder för mig på fjolårets skidor. Annars är dom fina =)

Ah. Då är nog skidorna lite för smala också fast om du vill att det ska fungera i både pist och offpist ska du nog kolla på en midja mellan 90-100 men kan bli knepigt för 4lax tror jag! Men lycka till att hitta dina lagg:D

Ser bra ut :) riktigt nice ! skall vaska fram lite pengar och se vad som händer ;)

Inget annat förslag på bra alround skidor? Vad som helst runt 4 000 inkl bindning.

Senast ändrad:
hmm rossignol brigade kanske? finnns i 185. årets modell heter s5 tror jag.

Stepup sa:
Lite dyra för min plånbok.. tyvärr
Men man kan ju alltid kolla om man hittar något begagnat i bra skick.

EDIT: Blir ett par 179cm public enemy för korta? såg att dom var billiga nu på s-c.. isåfall kirrar jag solomon sth14 bindningar till dom.. eller finns det bättre förslag på skidor och bindningar?

Är 190cm och väger 86 kilo.

Senast ändrad:
Nojlas sa:
Perkal sa:
Sport-conrad = skit.
Mupp-Conrad monterar utan lim. Det säger allt... Dessutom är han inte så billig längre.
Tacka vet jag riktiga skidbutiker...
Är ruskigt sugen på Armada AR6 07-08 från skidbutiken.com men dom finns bara i 176 vilket blir för kort för mig :/

Annars finns ju Armada ANT 07-08 för ett bra pris på skidbutiken.com men dock bara i 191.. och det känns som den skidan är mer inriktad på offpist än alround.
Eller kanske ett par Kung fujas 189 cm? Vad tycker ni?

Senast ändrad:
JoelSkoglund sa:
Stepup sa:
Lite dyra för min plånbok.. tyvärr
Men man kan ju alltid kolla om man hittar något begagnat i bra skick.

EDIT: Blir ett par 179cm public enemy för korta? såg att dom var billiga nu på s-c.. isåfall kirrar jag solomon sth14 bindningar till dom.. eller finns det bättre förslag på skidor och bindningar?

Är 190cm och väger 86 kilo.
http://sport-conrad.com/index.asp?disp=warenkorb&CartPack=70006032*72106002

JoelSkoglund sa:
Eller kanske ett par Kung fujas 189 cm? Vad tycker ni?
kung fujas tror jag är en riktigt bra allroundskida. har själv inte åkt på den, men har fått det intrycket från de recensioner som jag läst. enligt http://www.akaskidor.se/skidtest/2009/offpist/article345343.ece så verkar det ju som en riktigt grym skida, men det står ju dock att "lätta och normalviktiga trivs bäst med den." sen kan man ju självklart fundera på hur mycket man kan förlita sig på åka skidors test av skidan, men tror iaf att det kan vara en bra hjälp på vägen.

Med din längd och din vikt i åtanke skulle jag inte tveka på att köpa längre skidor än 179!

edit:

bra skit! köp dessa om du har pengarna

kommer sitta som gjutet i 185 :)
Stepup sa:
http://sport-conrad.com/index.asp?disp=warenkorb&CartPack=70006032*72106002

Senast ändrad:
Tack för svaren :) ska se hur mycket pengar jag kan skrapa ihop.
Har iallafall bestämt mig för att satsa på en stabilare bindning och längre skida!

Tillbaka
Topp