Nya skidor!

mjovalli

Medlem
Har provat ross soul 7HD och gillar den skidan skarpt. MEN..
Jag är 1,97 m lång, väger ca 100 kg och skulle vilja ha en längre skida.
läser och jämför så gott jag kan, BC Atris och Anima verkar intressanta.
någon i min kroppsstorlek som har några tips?

fredw

Aktiv medlem
Salomon QST106? Verkar också relativt lekfull men något biffigare än Soul7HD. Finns i 188 cm.
Edit: Nordica Enforcer 104 FR kanske du också kan titta på, finns upp till 191 cm.

Senast ändrad:

GoranC

Aktiv medlem
Varför skall du ha en lång skida bara för att du är lång. Gillar du Soul 7, förmodar du åkt 188, så köp den. Finns inget krav på att ha långa skidor bara för att du är lång.

Är bara 193cm men har soul7; mantra m5 och BC ferox freebird. Soul7 är så sjukt rolig skida, går att köra tight med och extremt lekfull men dålig vid is. Mantra m5 är smalare men bär bra och helt sjuk i hårt före, dock jobbig enligt mig i tightare skog (har 191cm). Ferox är turvarianten av Atris och de är väl lite av en mix mellan soul och mantra. Ska jag välja ett par skidor och ha kul på plockar jag soul7, Mantra om du vill vara snabbare än kidsen i fartdräkt

199cm och 100kg. Har de senaste tre säsongerna åkt på anima 194 cm. Både första årsmodellen och 18/19 pga ett icke genomtänkt byte av skida som fick reverseras.

Grymt nöjd! Stabil men endå lekfull i djupsnön. Helt ok att åka pist mellan åken.

haft jester, kingpin och shift på dom. Rekommenderar shift. Lite tung att tura med men funkar runt 1 timme. Kör inte med kingpin!

har nu sålt och väntar på ett par völkl revolt 191cm. Lever inte de upp till förväntningarna så blir det tillbaka till nya Animan :)

atris har jag upplevt som lite för kort.

Har provat ross soul 7HD och gillar den skidan skarpt. MEN..
Jag är 1,97 m lång, väger ca 100 kg och skulle vilja ha en längre skida.
läser och jämför så gott jag kan, BC Atris och Anima verkar intressanta.
någon i min kroppsstorlek som har några tips?

mjovalli

Medlem
Helt rätt!
Men ville se om jag kunde få lite mer kött på benen inför köp.
Skidan funkar, men jag sjunker ner i snön lite för lätt.
//M

mjovalli

Medlem
199cm och 100kg. Har de senaste tre säsongerna åkt på anima 194 cm. Både första årsmodellen och 18/19 pga ett icke genomtänkt byte av skida som fick reverseras.

Grymt nöjd! Stabil men endå lekfull i djupsnön. Helt ok att åka pist mellan åken.

haft jester, kingpin och shift på dom. Rekommenderar shift. Lite tung att tura med men funkar runt 1 timme. Kör inte med kingpin!

har nu sålt och väntar på ett par völkl revolt 191cm. Lever inte de upp till förväntningarna så blir det tillbaka till nya Animan :)

atris har jag upplevt som lite för kort.

Tackar!!

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp