Nya skidor?!

hemlig

Medlem
Nya skidor?!
Hejsan, tänkte införskaffa ett par nya skidor till säsongen. Åkte förra säsongen på ett par k2 silencer, men tycker att dom är allmänt oroliga i pisten. Så nu tänkte jag köpa mig ett par pistskidor för max 5000 kr. Så om ni har några tips på vilken skida jag ska välja? Jag är 1,70 och väger 55 kg och åker ca 60% pist, 30% park och 10% offpist.

Mvh Viktor

Nya skidor?!
Köp ett par mojo 90 fjolårsskidor

Leverantörsbeskrivning:
Varför ändra ett vinnande koncept? Jo förresten, klart att den är ändrad, den är ju ännu snyggare än i fiol. Mojo 90 är avancerad twintip skida för åkning på hela berget. Park, pist eller backcountry går lika bra, bara att köra. Finns att köpa med flera olika bindningar,

Senast ändrad:
Nya skidor?!
För att du har dom till salu?

Nej ska du köpa pistskidor så köp riktiga pistracers. Personligen skulle jag rekomendera ett par lätt begagnade riktiga storslalomskidor från en tävlande tjej.
Ett par skidor som Mojo 90 eller dylikt fungerar utmärkt som allroundskida men inte som ren pistskida.

Nya skidor?!
Head Supershape var en av de roligaste skidor jag åkte på i pist förra året. Kolla lite i skid data basen så ser du vad som finns ;)

//H

Nya skidor?!
Rossignol Z5. No doubt. rätt styvhet för dig. jag hade köpt 162orna, går fort och ändå lättstyrda för din vikt och längd.

Nya skidor?!
graesand sa:
Rossignol Z5. No doubt. rätt styvhet för dig. jag hade köpt 162orna, går fort och ändå lättstyrda för din vikt och längd.
tack! Ska kolla på dom. Tittade också på dynastar legend 8000, nån som har någon erfarenhet av dessa?

Nya skidor?!
Nordica gör grymt bra pistskidor. Själv är jag alpinist och tävlar med Nordica skidor. Om du kan få tag på ett par begagnade Nordica race lagg så är det årets kap no doubt.

Nya skidor?!
K2 PB är en pist skida att räkna med lite hårdare än sina jibb kompisar gör den till det bästa valet om man vill bränna på i pisten, sen är den ju alldeles underbar i parken och gör inte bor
t sig i offpisten.

Nya skidor?!
Legend 8000 är en riktig grym skida! Väldigt stabil i höga farter, funkar bra i puder... Relativt bred i midjan så det beror nog på om du föredrar långa eller kort svängar... Sålde mina legender i slutet av förra säsongen, men kommer nog köpa årets modell iår.

Tillbaka
Topp