Nya Zeeland i sommar..

• Trådstartare Trådstartare Clariella
  • Start datum Start datum
C

Clariella

Guest
Nya Zeeland i sommar..
Eftersom min högsta önskan, att det skall bli istid inte har gått i uppfyllelse gäller det ju att resa iväg till södra halvklotet på sommaren för att få litet snö.. Nya Zeeland verkar vara ett vettigt val tycker jag. Skulle vara kul att höra lite om hur det är att säsonga där nere, vart det är bäst att åka, och om det finns nån som har liknande planer.

Nya Zeeland i sommar..
Var på NZ i somras, spenderade mest tid på sydön där vi stack till Mt Hutt en dag. Liftstationen ligger halvvägs upp på berget, men det går skidbussar från Methven som är själva orten vid foten av berget. Om du har egen bil är snökedjor ett måste, stupen vid sidan av vägen är inte att leka med och varje år är det någon bilist som omkommer.
Själva åkningen är högst i NZ, och riktigt bra faktiskt. Om vädret är fint har man milsvid utsikt från toppen, ända ner till Stilla havet. Själva byn Methven är en sömnig liten redneck-håla, men kan vara ganska mysig. Inte mycket nattliv att tala om dock.

Nya Zeeland i sommar..
Känner igen dina planer... går just nu bara å väntar på att säga upp mej på jobbet å få åka till Nya Zeeland någon gång i vår för att få känna på snö! Blir ju dåligt med snö under fötterna när man försöker skramla ihop så mycket pengar som möjligt! Har du tänkt att arbeta där nere? Har du några former av kontakter där nere, med boende, jobb osv?! Har i dagarna tänkt att börja planera för en ev resa! det största problemet är ju att hitta likasinnade som tycker en sån här resa är värd några månadslöner...

Nya Zeeland i sommar..
jaa jag funderar oxå på att dra dit. ska gå en 10 veckors kurs för att bli snowboardinstruktör. fast det är lite dyrt tycker jag nog allt. kursen kostade typ 11000 nz dollar. men jag hoppas på bra åkning oxå =D

Tillbaka
Topp