Nya Zeeland!

arfen

Ny medlem
Nya Zeeland!
Är sjukt sugen på att dra till Nya Zeeland -08. Hade tänkt mig södra ön antingen Wanaka eller Queenstown vet inte om det finns några andra alternativ ens? Någon som har erfarenhet av säsong där nere?

Nya Zeeland!
jag har gjort två säsonger i NZ. en i qt och en i Wanaka.

Mt Ruapehu. på nordön finns ju alltid.

QT=fest-stojj-folk-australiensiskaturister
Wanaka=Drygafolk-lungare-(billigare?)

Nya Zeeland!
okej cool, men jag har förstått att säsongen börjar runt juni på alla ställen, hur har det funkat med boendet och jobb, har du åkt ner dit på känsla och haft tur med boendet och jobb om du nu behövde det?

Har också fattat det som att det tar lite tid från QT och Wanaka att ta sig till skidorterna. är det bra ide att skaffa sig bil där nere eller går det bra med bussarna?

Nya Zeeland!
första gången hade jag boende innan jag kommit ner. andra gången åkte jag ner och bodde på vandrarhem(100kr/natt) tills jag hittade några att dela boende med. om man ska jobba så måste man ha arbetsvisum kan du tänka dig att jobba med vadsomhelst så är det inga problem att få jobb.

det är en bra ide att skaffa bil, skaru till cornet peak från qt tar det 20-30 min, remarks 35-45min. bor du i wanaka och ska till TC så tar det ca 45 min cardrona och snowpark tar typ 30 min kanske. det går bussar, men det blir jävligt dyrt och man är mycket friare med en bil. annars är det många som liftar upp varje dag.. inga problem det heller.

Nya Zeeland!
undrar om man kan hitta 740´s i christchurch :D. jag antar att chirstchurch är det lättaste stället att landa på?

Hur skulle du säga att åkningen är i jämnförelse med alperna här i europa?
är det värt det helt enkelt eller borde man åka till USA istället?

Nya Zeeland!
jaa man kan få tag på en hyffsat billig bil. cristchurch är absolut det lättaste om man ska till qt eller wanaka.

Åkningen är sämmre, mindre... men inte parkåkningen. den har rikigt hög klass. är det puder du är uteefter så är nog USA bättre. vill du åka park så är nz jätte bra.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp